Kager..

21 Aug

Det er måske gået op for nogle, men jeg gentager det lige: jeg mener at man aldrig må gå ned på kage.

Som i aldrig nogensinde.

Bare spørg mine kolleger i The Dream Team.

Eller ved nærmere eftertanke – lad være – de kunne komme med frygtelige afslørende detaljer som jeg trods alt ikke er klar til at dele her. Det må være nok at jeg har delt alle mulige andre frygtelige ting med jer i mine indlæg om indrømmelser. Eller om pinlige episoder.

Så lad endelig vær med at spørge mine kolleger.

Men altså kage.

Jeg har to opskrifter – eller det vil sige jeg har kun den ene tilbage idet jeg smed den anden ud – som bare aldrig lykkes. Derfor blev den anden smidt ud.

Den ene, den som så aldrig er blevet smidt ud, er stadig i min besiddelse af den simple årsag at den står skrevet i min egen opskriftsamling og at jeg ikke vil rive sider ud af min bog, og sommetider glemmer jeg desværre at den faktisk burde smides ud.

Som i går.

Den er billig, den er nem og derfor gik jeg i gang med den.

Cirka halvvejs kunne jeg pludselig huske noget med noget farin der aldrig ville smelte. Derfor puttede jeg farinen på kagen i længere tid end foreskrevet, men hjalp det?

Overhovedet ikke.

Det elendige farin vil bare ikke smelte.

Resten af kagen smager fint.

Jeg er bare helt sikker på at jeg må gøre noget forkert.

Kage med ikke smeltet farin

Og hvis nogen ved hvorfor det dumme farin ikke smelter, modtages jeres kommentarer med kyshånd.

8 kommentarer to “Kager..”

  1. Ellen 21. august 2014 hos 08:42 #

    Jeg har et meget intelligent bud: Kan det have noget med temperaturen at gøre?😉

    • Kong Mor 21. august 2014 hos 20:21 #

      Jeg tror det ikke. Har prøvet at skrue op. Og har også prøvet at flambere den med min crème brûlé brænder. Det gik ikke så godt. Den blev ved med at brænde – så jeg pustede på det.

      Pustede på det løse farin..
      Og kunne så støvsuge et halvt køkken.

  2. Katrine 21. august 2014 hos 17:13 #

    Tror at du er nød til at komme med opskriften for at vi kan forstå dig lidt bedre? Sætter ellers meget pris på Tranquebar, har arvet en ton fra min mormor;-))) Knus

    • Kong Mor 21. august 2014 hos 20:22 #

      Finder opskriften til dig oh du orakel udi bagekunsten!

  3. Pernille 23. august 2014 hos 09:51 #

    Altså… Du siger jo at det er en opskrift i din egen opskriftbog. Er det en du har håndafskrevet engang? Så kunne det måske tænkes, at der skulle noget mere bagetid i ovnen, efter at farin og mandler er kommet på. Ikke at jeg vil antyde, du kunne have været distræt ved afskrivningen…😉

    • Kong Mor 23. august 2014 hos 10:28 #

      Jo præcis Pernille!!
      Jeg kan jo have lavet en fejl – og derfor har jeg postet selve opskriften i dag så er der måske nogen som ved hvad jeg gør galt!!🙂

  4. Astrid Refstrup Pedersen 23. august 2014 hos 15:43 #

    Jeg mener farinens smeltepunkt er 200g og dermed højere end eksempelvis hvidt sukker

    • Kong Mor 23. august 2014 hos 21:27 #

      Åååhkay!! Det vidste jeg ikke. Det skal jeg nok lige have i tankerne under forsøgene.

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

