… Nu ikke et ondt ord om mænd

5 Sep

Ikke et.

Men, hvorfor sidder mænd – okay så, måske ikke alle mænd, men mange mænd, rigtigt mange mænd og især mænd over 30… så altså, hvorfor sidder mange mænd og kigger hid og did og alle vegne hen – bare ikke på vejen – når de kører bil?

Hva’?

Hvorfor?

Ja undskyld mig, men jeg kender altså ingen kvinder der lige skal tjekke om der er høstet på Lars Peters mark eller om Nielsens rullegardin er trukket op, mens de kører bil. Og deres – mændenes – hoveder er vendt så længe mod denne mark eller dette hus, subsidiært vindmøllerne på Langeland eller en fugl over marken, at jeg får lyst til at råbe: “Så se dog på vejen når du kører bil, menneske”

Seriøst.

Det er præcis som når man skal lære en fireårig og cykle; man skal konstant sige: “Se hvad du laver, koncentrer dig, se nu hvor du kører” og så videre. Og det ender alligevel fatalt med et styrt i en tjørnehæk.

Mænd gør altså ofte det samme. Som om de tror at de kan se vejen med øret, mens de indgående studerer den ukrudtsbrænder som Harald springer rundt på gårdspladsen med. De bliver altså ikke klogere?

Jeg gad godt vide hvorfor.

Hvis ingen ved det er det også ligemeget, for nu er det fredag!

9 kommentarer to “… Nu ikke et ondt ord om mænd”

  1. Inge 5. september 2014 hos 08:38 #

    Jeg er spændt på om nogen kan forklare det, jeg har også altid undret mig over samme fænomen..🙂

    • Kong Mor 6. september 2014 hos 14:06 #

      De er nok bare mere nysgerrige end kvinder.. eller😉😀

  2. Ellen 5. september 2014 hos 10:46 #

    Jeg synes såmænd ikke de er værre end kvinder – de ser bare efter andre ting end vi gør … jeg har fx set en hel del kvinder lægge make up på i bilen. De bruger bakspejlet, og de kan ikke være specielt koncentrerede om trafikken imens.

    • Kong Mor 6. september 2014 hos 14:07 #

      Det har jeg personligt kun set i Frankrig. Det er sikkert ikke så udbredt her ude på landet som i Storkjøwenhavn..🙂

  3. frnielsen 5. september 2014 hos 12:07 #

    Jeg aner det ikke, men jeg giver min mand skideballe for det gang på gang🙂

  4. Lene 6. september 2014 hos 08:57 #

    Tja som Ellen har jeg nu også mødt uopmærksomme kvindelige bilister og som Helle må jeg også bede min mand enten holde stille eller lade mig køre, når han vil se marker, mens han kører med mig🙂

    • Kong Mor 6. september 2014 hos 14:08 #

      Og så finder vi aldrig ud af hvorfor nogle mænd er sådan😀

  5. Kim 6. september 2014 hos 17:33 #

    Enig – det er jo livsfarligt.
    Næste uforklarlighed du kan prøve at få svar på, når du har neglet den, er årsagen til kvinders noget langsomme håndtering af betalingsanlæg:
    Kør frem til lugen-Bak tilbage til lugen-Kør lidt frem igen-Åbn handskerummet-Tag pungen-Tag dankortet-Rul vinduet ned-Kør lidt frem og tilbage så man kommer tæt nok på lugen-Sæt dankortet i slidsen-Vend kortet-Vend kortet igen-Tryk på godkend-Tag kortet-Bed om en kvittering-Kravl over i højre side, stig ud, og find dankortet på jorden- Kravl ind igen- Læg dankortet i pungen igen-Læg pungen på plads-Rul vinduet op-Rul vinduet ned-Tag kvitteringen-Rul vinduet op-Start bilen-Kør-Start bilen igen-Slip håndbremsen-Kør…..

    “Svaret fra min android telefon på motorvejen”🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

