Forvekslinger

10 sep

Der sidder en mand på en café.

Med en dame.

Nogen – og jeg nævner ingen navne – bliver faktisk en lille smule forarget, fordi nogen kender manden og ikke genkender damen overfor så nogen går hen til dem og siger til manden – som hedder Lasse og ikke Thomas – : “Nå, hvordan går det så?”

Han stirrer forvirret på nogen, og han spørger så om de kender hinanden, hvorpå nogen ret betuttet får fremstammet noget uforståeligt. Og har sikkert set ret usikker ud.

Manden lyser op og smiler venligt: “Du tænker nok på min Tvillingebror Thomas.”

Derefter smiler nogen meget blegt og går – så nonchalant som det er hende muligt – ned på dametoilettet for at ringe til sin mor.

Ord som “piiiiiiiiinligt” og “bare SÅ akavet” genlød stadig i min øregang, da jeg – højt grinende – lagde på.

6 kommentarer to “Forvekslinger”

  1. Susanne 10. september 2014 hos 07:18 #

    For han har garanteret en tvillingebror, og det var da ikke bare en feberredning, han lavede der 🙂

    • Kong Mor 10. september 2014 hos 16:39 #

      Det har han nemlig!! 😀

  2. Lene 10. september 2014 hos 07:23 #

    Og jeg antager at du var moderen 😉 Herlig historie om alle vore forforståelser, der somme tider står i vejen for klarheden, men heldigvis er nogen resolut og får opklaret sammenhængen. Tænk hvis nogen bare var gået videre og havde fortalt historien rundt om i det ganske land? Hatten af for nogen!

    • Kong Mor 10. september 2014 hos 16:39 #

      Din antagelse er korrekt 🙂
      Og jeg er nu også glad for at hun fandt ud af hvad der var hvad – eller hvem der var hvem!!

  3. Ellen 10. september 2014 hos 09:27 #

    Hahaha 😀 – og selv om det skulle have været Lasse selv, behøvede han jo ikke at være ude i noget snavs. Jeg har såmænd også siddet på en café med en mand, som ikke var John, men min fætter. Og en anden gang med en kollega. Af hankøn, forstås … og stadig i al uskyldighed.
    Hils nogen og sig, at for den rene er alting rent. Det modsatte ved jeg ikke hvad hedder 😉

    • Kong Mor 10. september 2014 hos 16:41 #

      Nej det behøvede han naturligvis ikke! Men da nogen kender tvillingens kone særdeles godt ville hun vist bare være sikker!
      Jeg hilser!! 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

