Og så lige en selfie

26 sep

I sommers, I ved de tre dages sommerferie som jeg trods alt fik, spurgte min søde mand mig pludselig “Hvad er en selfie”?

Obama og Danmark på samtlige avisforsider og manden vidste ikke hvad en selfie var. Det måtte jeg jo derfor straks lære ham.

Vi tog en fin selfie med vandet i baggrunden. Og jeg beholdte den faktisk, idet vi begge ser ret godt ud.

Så langt så godt.

Så i går…

Ville jeg gerne have et nyt profilbillede på min facebook profil.

Jeg tror jeg nåede at tage 28 selfies.

Som alle blev slettet igen lige så hurtigt de blev taget.

Hold nu OP hvor så jeg grim ud. Så var det ene øje større end det andet. Så strittede mit underlige pandehår i alle mulige – og umulige – retninger. Så fik jeg taget et som var nogenlunde, men så kunne man se langt ned i kavalergangen, så det blev også slettet.

Divaen fortalte mig – på skype da jeg klagede min nød til hende – at selfies var med til at styrke ens selvtillid.

Dette skete ikke i mit tilfælde, jeg kunne bare se mig selv sidde og smile lummert til min egen telefon og det var ikke direkte fordrende for min selvtillid. Det virkede faktisk stik modsat hvis jeg sådan skal sætte ord på.

Jeg endte med at konkludere at mine arme enten ikke var lange nok, eller også var det min telefons kamera der var noget galt med.

Nogen selfie blev det ikke til.

Måske hvis jeg nu havde siddet ved siden af Obama.

 

HAR I lige set alle de grå hår? Og nej det var ikke mig som kørte.

Mig og mine knækkede solbriller…Ømt ikke?

Tror bare jeg skal holde mig fra den slags moderne fis.

 

10 kommentarer to “Og så lige en selfie”

  1. Ellen 26. september 2014 hos 10:09 #

    Det er ligemeget, om det er en selfie eller andre har taget det – et billede af mig ville aldrig kunne styrke min selvtillid 😀

    • Kong Mor 26. september 2014 hos 18:51 #

      Njåååår.. Altså jo, nogle billeder kan godt styrke min selvtillid. Især dem som er 15-20 år gamle 😀

  2. Heidi 26. september 2014 hos 13:11 #

    Du er ikke den eneste, der ikke kan få det der opreklamerede selfie-gejl til at virke.
    Mine unger smider om sig med selfies og selvom jeg virkelige prøver og gør mig umange, så ligner jeg i heldigste tilfælde bare en klon af Klokkeren fra Notre Dame…….

    • Kong Mor 26. september 2014 hos 18:50 #

      Det glæder mig at høre..
      Jamen præcis – det er sådan man føler sig – eller som Mrs. Doubtfire når hun er fuld og lummer-flirter med en ung pige.. 😀

  3. Susanne 26. september 2014 hos 13:17 #

    Min store søn har prøvet at forklare mig, hvad gamle damer gør galt, når de tager billeder af sig selv. Ja – det sagde han – men det var mig han mente. Du går garanteret ikke ind under den kategori, tror du vel???

    • Kong Mor 26. september 2014 hos 18:48 #

      æhm.. så skal du nok ikke spørge mine børn. 🙂 for så ER jeg nok en gammel dame.
      og hvad gør de så galt? De der gamle damer som ikke er os?

  4. Jeannette 27. september 2014 hos 17:20 #

    ÅÅÅH bliver helt glad over det ikke kun er mig der ikke kan finde ud af selfies… Har opgivet! Og mit profilbillede på FB er nu et halvt år gammelt, (taget af en anden) og før det, var det vidst 2-3 år gammelt.. JEG KAN IKK LI BILLEDER AF MIG SELV.
    Og nej det styrker heller ikke min selvtillid.

    • Kong Mor 29. september 2014 hos 10:38 #

      … Jamen du er ikke alene 😀
      Billeder af en selv var pæne da man var 23 – ikk? Og det er ligesom at der ikke er plads til rynker, deller, grå hår og andet – på ens indre selfie..

  5. Nette 28. september 2014 hos 12:58 #

    Har en mistanke om det mest er os selv, som fokuserer på egne fejl og mangler. Mon ikke andre blot ser en smilende udgave af os? (hvis man ellers husker at smile til kameraet).

    • Kong Mor 29. september 2014 hos 10:37 #

      Jeg tror du har ret. 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

