Hvad så med vitaminer??

27 Sep

Hvert evige eneste år har jeg en eller anden smuk drøm om at NU skal jeg leve sundt og tage vitaminer og så bliver jeg ikke syg hele vinteren og jeg sprudler af energi. Af en eller anden årsag virker det bare aldrig sådan.

Faktisk lidt ligesom den der perfekte jul som aldrig kommer.

 

Nå men de første 12 dage husker jeg at få mine vitaminer og så sker der et eller andet.

Og så ligger de bare der.

Jeg ved godt at nogen siger at man ikke behøver vitaminer når man spiser en sund og alsidig kost. Men den tror jeg ikke helt på. Med alle de tilsætningsstoffer der efterhånden er i vores mad, så tror jeg netop at vi har brug for et boost til at komme igennem vinteren med.

Men så ved jeg aldrig hvad jeg skal købe.

Jeg køber af princip aldrig vitaminpiller i Brugsen eller sådan, tror bare ikke på det er godt nok. Køber enten mine vitaminer på nettet eller i min lokale øko-helse pusher. Men jeg har jo også læst en hel masse kom-i-form bøger, hvor senede semi-anorektiske modne absolut ud over den spæde ungdom kvinder, der med mange triste afsavn påstår de bliver 20 år yngre. Men de påstår det på en sådan måde at selv jeg tror på det.

Og så spæner jeg ud og køber en masse vitaminer. Og andet unødvendigt hejs.

Jeg plejer at købe omnimin som jeg har hørt skulle være rigtigt gode. Men jeg har glemt hvor jeg har hørt det. I hvert fald i sådan en kom-i-form bog.

Så i år, efter min ikke eksisterende sommerferie, hvor jeg både var sur, stresset og meget andet, fik jeg ikke helt gang i det der vitaminræs.

Hvilket var okay fordi så sendte nogen mig en vareprøve. Med nogle vitaminer jeg ikke selv ville have købt. Men jeg tænkte – det ene glas kan vel være lige så godt som det andet. Så de er der – og jeg har glemt at spise dem indtil nu – for nu er det nytår igen!

Vitaminer! Energi på piller

En kommentar to “Hvad så med vitaminer??”

  1. Ellen 28. december 2014 hos 16:57 #

    Jeg har det normalt også sådan med vitaminer – dog huskede jeg det i længere tid sidste år, fordi de var lægeordinerede – så måtte det vel være nødvendigt at tage dem (kemo, du ved …)
    Til gengæld tror jeg de alle er lige gode. Eller lige dårlige. Det påstod lægen i hvert fald, så der er vist ingen grund til at gøre mere ud af valget af dem end som så🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

