Jeg keder mig aldrig.

9 Dec

Altså i hvert fald ikke sådan i dagligdagen.

Og jeg har muligvis sagt det før, men nu siger jeg det altså igen: jeg er meget glad for at gå på arbejde, så jeg i det mindste der kan tage mig en pause indimellem.

Sommetider glemmer jeg at de pauser jeg tager på matriklen, ofte går lidt i ged.

Som når jeg sidder og “ruzzler” med søde Ellen, faktisk kun med Ellen. Fordi hun ikke har noget imod at vinde hver evig eneste gang og fordi der ikke er andre der gider ruzzle med mig.

Nå, det var et lille sidespring!

Men altså sidst jeg sad og ruzzlede med Ellen, kom Prinsessen stormende ind i stor affekt.

Hun var egentlig ude for at løbe sig en tur, men den blev åbenbart pludselig aflyst, for hun stormede som sagt pludselig ind i køkkenet hvor jeg sad og holdt en af de der pauser.

Hun talte højt og skingert, og alt imens jeg prøvede at koncentrere mig om spillet, der jo som bekendt kun varer i sølle 2 minutter, kunne jeg trods alt godt høre på Prinsessens toneleje at hvis ikke jeg ville have kommune, børneværn- og hjem samt Ekstra Bladet på nakken, skulle jeg slippe mit ruzzle omgående og tage mig af min 15årige datter.

Hvilket jeg naturligvis gjorde.

Lige straks forstod jeg ikke helt de ord der kom ud af hendes mund, men efterhånden gik det op for mig at hun havde noget i øret.

En dut fra et sæt høretelefoner.

– en dut som var hoppet af selve aggregatet og havde sat sig godt til rette i Prinsessens øregang. Hun troede at denne dut aldrig mere ville forlade sin lune plads i hendes øregang og var derfor i en tilstand af mild panik.

Det var dog intet en pincet og en mors beroligende ord ikke snildt kunne ordre, og snart var duttet fjernet fra Prinsessens øre.

Men jeg tabte jo spillet. Meget større end jeg plejer, og Ellen spurgte bekymret om jeg mon var faldet i søvn.

Godt nok er jeg søvndyssende langsom – det er derfor jeg taber hele tiden – men ligefrem at falde i søvn midt i ruzzle, har jeg trods alt aldrig præsteret.

 

2 kommentarer to “Jeg keder mig aldrig.”

  1. Ellen 9. december 2014 hos 21:39 #

    Haha – så fik jeg historien i dens fulde længde🙂
    Jeg er glad for, at du gider spille Ruzzle med mig – og jeg kan betro dig, at jeg har præsteret op til flere gange at falde i søvn midt i et 2-minutters spil😦 – jeg ligger i sengen og spiller det, og hvis det lige er blevet lidt sent …
    Hvis det er en trøst, får jeg ingen point for at vinde over dig – men jeg synes altså, at det er smadderhyggeligt alligevel😉

    • Kong Mor 12. december 2014 hos 09:29 #

      Ja –😉
      Jeg synes det er imponerende at du kan falde i søvn – jeg sidder altid og hoppe for at blive færdig fordi der er en som står og spørger mig om noget!🙂
      Og jeg kan godt lide at spille – selvom jeg taber!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

