Moaaaaar?

15 Dec

Gjaldede det igennem huset.

Og når Prinsessen begynder på den slags indsmigrende tale, ved jeg at hun vil opnå noget og jeg bliver omgående mistroisk.

Det var nu ikke så slemt, hun ville bare have mig til at tage et nyt profilbillede til facebook.

Og klog af skade, adlød jeg med det samme. Man skal ikke spøge med piger i den alder.

Jeg fik derfor taget nogle billeder af hende alt imens hun bællede min te i sig, og da resultatet var tilfredsstillende, brugte hun et af dem til nyt profilbillede på facebook.

Jeg gik.

Pludselig stod hun igen ved siden af mig: “Du skal gå ind på mit billede!” lokkede hun.

“Jeg har liket det” forsvarede jeg mig.

“Nej men det er ikke derfor” sagde hun “Du skal skrive noget morsomt”

Jeg må have set en anelse desorienteret ud, og hun forklarede mig tålmodigt at jeg bare skulle gå ind på hendes billede.

“Og jeg skal nok sige hvad du skal skrive, så det bliver morsomt. Bare vent, du får masser af likes på det.”

Jeg sukkede opgivende.

“Hvad skal jeg så skrive” spurgte jeg, parat ved tastaturet.

“Du må ikke skrive med stort..” kom det så.

Her satte jeg dog grænsen. Jeg nægtede at lægge navn til en kommentar med små bogstaver, især efter jeg lige havde bandet over at de unge fløse fra en internet butik, som jævnligt sender mig mails om folk der skal have tilsendt det ene og det andet, ikke har opdaget at man kan lave både store og små bogstaver på et tastatur – de skriver konsekvent alle oplysninger med småt – søren larsen, store byvej 0, i øster hurup. Og glemmer postnummeret. Yaay!

Og sådan skulle jeg ikke skrive.

Under n.o.g.e.n. omstændigheder.

Efter en kort overvejelse, hvor resultatet øjensynligt blev at hun ville komme til kort i åben kamp, opgav hun og lod mig allernådigst skrive som jeg ville. “Med punktum og sådan.”

Ihh tak, tænkte jeg ved mig selv og skrev som befalet, hvorpå hun trykkede send, før jeg så meget som nåede at overveje, om det var det jeg ville skrive.

.. “Bare vent – så tror de andre du er sjov og sådan og du får mega mange likes på det!” smilede hun venligt og gik.

Jeg sukkede dybt og tænkte for Gud ved hvilken gang i år: “Hvorfor var der ingen der bad mig tænke mig om en ekstra gang – eller ti – før jeg gik med til at lave, hvad der nu er fire teenagere under samme tag.

Ynk modtages gerne.

Hånlige bemærkninger bedes gå et andet sted hen.

10 kommentarer to “Moaaaaar?”

  1. Lene 15. december 2014 hos 10:46 #

    Jeg føler virkelig med dig og jeg er glad for, jeg kun har en teenager i huset🙂 . Virtuel krammer herfra :-*

  2. Ellen 15. december 2014 hos 10:59 #

    Du får hverken ynk eller hån herfra – sådan er det bare med teenagere, og INGEN i hele verden vil nogensinde kunne advare mod dem i så tilstrækkeligt et omfang, at man tror så meget på dem, at det forhindrer én i at sætte børn i verden. Heldigvis😉
    Men jeg er SÅ glad for, at du holdt fast i dine retskrivningsprincipper!

    • Kong Mor 15. december 2014 hos 20:31 #

      Gad vide om det med teenagere er opfundet for at man skal gå og glæde sig til de flytter hjemmefra??😉

      Det var godt du blev glad. Også selvom jeg stadig ikke kan sætte komma.😉

  3. Jytte 15. december 2014 hos 11:30 #

    Skal vi lave en klub?!

    • Kong Mor 15. december 2014 hos 20:30 #

      Ja, lad os det.. den eneste trøst er at det går over igen..🙂

      • jane 16. december 2014 hos 01:14 #

        Hvad skulle du dog skrive?

        • Kong Mor 17. december 2014 hos 19:32 #

          Hej Jane, jeg skulle skrive et eller andet med at hun drak te og jeg tog billeder.. Jeg slettede kommentaren igen et par dage efter…

  4. Den Gamle Krage aka Ellen 16. december 2014 hos 11:53 #

    Trøst dig.
    De bliver mennesker igen. Dejlige, rare, søde, forstående, kærlige mennesker, der søtter stor pris på den moderlige omsorg.
    Jeg taler af erfaring.

    • Kong Mor 17. december 2014 hos 19:33 #

      DET er jeg vel nok glad for at høre!!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

