Bogfinker

28 May

I sidste uge var jeg syg og lå på min sofa. I sådanne tilfælde – og især når man ikke orker at se film – har man mere end rigelig tid til at tænke.

Jeg tænkte – blandt andet – over det der gør mig glad. Udover det åbenlyse som børn mand og hund.

Det gør en god bog. Og at være sammen med mine veninder. To ting som ikke sker så tit som jeg godt kunne ønske mig det. Jeg tænkte videre. Det er så nemt at udtænke alt muligt når man ikke har andet at lave. Jeg udtænkte derfor en rigtig god plan.

Slå to fluer med et smæk.

Jeg ville da lave en bogklub.

Sådan en “Lad-os-læse-en-bog-sammen-og-snakke-om-den”-klub. Lidt blandet med “Lad-os-spise-lidt-kage-mens-vi-snakker-om-en-bog”. En bogklub med nogle veninder – de behøvede ikke at kende hinanden – som kunne lide at læse og spise kage imens.

Jeg spurgte et par søde og dejlige veninder om de kunne tænke sig at være med, og det kunne de heldigvis godt.

Og så var bogfinkerne en realitet. Første møde var i går. Med lyserøde cupcakes og et imponerende udvalg af gode bogtitler og ny inspiration.

Vi startede med at fortælle om vores bogvaner. Vores yndlingsbøger. Vores hadebøger. De bøger vi aldrig var kommet igennem. De bøger vi bare aldrig ville skille os af med. Hvad de havde fået os til at gøre. Og om vores hunde. Og hvilke bøger vi havde lyst til at læse sammen. Vi bestemte os også for en ny dato. Og en bog der skal læses inden.

Te og cupcakes

Og så spiste vi naturligvis kage!

Og grinte. Og drak sort te.

Og det var LIGE PRÆCIS det jeg havde brug for!

 

4 kommentarer to “Bogfinker”

  1. Ellen 30. maj 2015 hos 10:03 #

    HA – Bogfinkerne – fantastisk navn!
    Og en rigtig god ide – håber I kan holde ved🙂

    • Kong Mor 31. maj 2015 hos 16:15 #

      Tak Ellen – det dalede bare ned i tastaturet da jeg skulle oprette vores facebook gruppe!

      Og jeg tror virkelig på at vi kan holde ved!🙂

  2. Jannie 1. juni 2015 hos 21:24 #

    Det lyder vildt hyggeligt. Vi forsøgte noget tilsvarende på jobbet, men det faldt til jorden inden det gik i gang. At læse er skænt og at dele efter må være hygsomt🙂

    • Kong Mor 3. juni 2015 hos 05:52 #

      Hvor ærgerligt.
      Jeg har inviteret nogle jeg ved kan lide at læse – og nogen som sådan ca. passer sammen i håb om at vi kan fortsætte. Men det tegner godt indtil videre!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

