Jeg prøvede shopping

13 Jan

Eller shopping og shopping var så meget sagt.

Jeg havde fået en bluse i julegave, som jeg ikke kunne passe. Og hvis gaven ikke skulle gå tabt, så skulle jeg have den byttet.

Altså, jeg allierede mig med Divaen, kørte til staden og fandt butikken. Et sted jeg ikke normalt køber tøj. Faktisk har jeg de sidste mange måneder kun købt tøj til mig selv i Genbrug’ser. Hverken pengene eller prioriteterne har været til mere.

Jeg spurgte om de havde nogle kjoler til lidt ældre damer. Ikke dermed sagt at jeg føler mig gammel, men i hvert fald lidt ældre end de gymnasieelever der køber deres garderobe der. Hun havde ikke så mange, to blev det til, og jeg gik i prøverummet.

Uanset hvordan jeg vendte og drejede mig, i først den ene, så den anden, lignede jeg en der var gået forkert.

Jeg fik pengene tilbage, og vi begav os til andre butikker. Der var tonsvis af karryfarvet alt muligt, sære kemiske mønstre og udover en del fleece natbukser, fandt jeg intet af interesse. Nogen steder.

Okay så, i ingen af de to butikker vi var i.

Jeg gav op og ville bare hjem. På vej tilbage til bilen inviterede Divaen impulsivt sin gamle, kartoffelformede og kjoleløse mor på en fancy chai latte Under Uret. Hyggeligt og beroligende.

Som bonus fandt jeg ud af at de har hjemmelavet øllebrød med flødeskum på deres brunch menu!

Ydermere blev jeg enig med mig selv – det er nemlig så nemt – og Divaen, om at jeg nok bare slet ikke var i shopping humør, og desuden havde jeg mistet evnen til at bevæge mig i butikker hvor man helst ikke skal veje mere end 45 kilo, både for at kunne passe tøjet, men også for at kunne bevæge sig rundt mellem stativerne der står så tæt, at man nemt kommer til at verfe alt muligt ned på gulvet med sin taske. Når man er mig.

Da min chai var drukket op, var jeg kommet frem til alt dette, og det var en meget bedre fornemmelse “bare ikke at være i shopping humør”, i stedet for at “være trist over at der ikke var noget jeg kunne passe lide”.

På vej hen til bilen kom jeg imidlertid forbi Kirkens Korshærs genbrugsbutik. Og lige der i vinduet, hang en meget pæn, gråblå halvlang kjole med gennemsigtige ærmer. Meget lidt kemisk og meget lidt karry, men rigtig meget mig.

Meget mig og meget lidt karry!

Så man kan ikke sige at shopping virkede på at finde mig selv igen. Men det gjorde ikke noget, for jeg kom hjem med den fineste, lidt slidte, Noa Noa kjole i min størrelse, formedelst 75 kr.

 

 

6 kommentarer to “Jeg prøvede shopping”

  1. Lene 13. januar 2016 hos 20:52 #

    Og I fik en dejlig tur ud af det alligevel.
    Til dit forrige indlæg: jeg tænker også at måske du skal have fat i nogen, som hverken er venner, familie eller kolleger? En præst eller psykolog? Venner og kolleger er guld værd, men du kan måske ikke sige alt, hvad du tænker til dem, det kan du til de andre.

    • Kong Mor 13. januar 2016 hos 21:40 #

      Ja vi havde en hyggelig tur. Det var nok turen der var bedst – og ikke selve shoppe delen!

      Min præst er pt. udstationeret som feltpræst for de danske styrker, men han kommer hjem om en lille måned, og så kan du tro jeg tager fat i ham!
      Jeg har dog en veninde jeg kan sige alt til. Det hjælper lidt i mellemtiden!

  2. Ellen 13. januar 2016 hos 21:22 #

    Du kan jo heller ikke vide, hvad der virker bedst, før du har prøvet alle muligheder😉

    • Kong Mor 13. januar 2016 hos 21:40 #

      Præcis. Men jeg tror ikke denne her kommer på gentagelseslisten!🙂

  3. Stegemüller 14. januar 2016 hos 07:30 #

    Åh ja præsten, det burde jeg da selv været kommet på. Selv har jeg p.t. meget glæde af jævnlige samtaler med en præst.

    Der er da ikke noget værre end shopping. Hvem som helst kan komme til at føle sig helt forkert – i hvert fald jeg.

  4. A 14. januar 2016 hos 11:20 #

    Kære Kong Mor.
    Hvor er det bare ubeskriveligt ondt, det I gennemgår lige nu. Jeg sender de bedste ønsker og tanker til jer. Jeg kender dig overhovedt ikke, men dit “billede” af dine børn, med en rask arm omkring en ikke rask, rørte mig dybt. Jeg blev også meget glad over at der er plads til bloggen i dit liv, nu hvor du knuger sammen om din lille kerne.
    Med alt håb for fremtiden

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

