29 gaver – 29 dage

19 Jan

Jeg, som elsker at læse, har kun læst en eneste – endda let læst – bog, på to uger.

Ikke ret meget. Og faktisk ret bedrøveligt. Men mit hoved har været helt væk, ikke engang nyheder på nettet har jeg kunnet drive det til, så jeg er helt ude af føling med virkeligheden.

Men bogen var god. Og inspirerende. Det var en amerikansk en, af slagsen, så hvis man kan skrabe lidt af den del væk og komme ind til kernen af selve bogens ide, og læse den uden sine danske briller på, er den god.

Den er desværre ikke oversat til dansk – jeg har i hvert fald ikke kunnet finde den, og jeg fik originaludgaven – som er på engelsk – i fødselsdagsgave fra min dejlige Diva.

Humlen i den er at hovedpersonen – som skriver bogen om sig selv – har fået sklerose og det tager hun faktisk ikke ret godt. For nu at sige det mildt.

Hun får så til opgave af en afrikansk bekendt, at hun skal give 29 gaver væk på 29 dage. Uden at forvente noget til gengæld, udenat det skal være nogle bestemte slags gaver, eller modtagere for den sags skyld. Hvis det en dag glipper, så er det bedst at starte forfra, for at få den bedste energi ud af hele oplevelsen.

Kort fortalt.

Der sker en masse gode ting i løbet af de 29 dage og 29 gaver hun giver – en masse positivt kommer ind i hendes liv – hun får et mere optimistisk livssyn, hun lærer en masse om sig selv. Og andre.

En bog der gav god mening for mig. Jeg havde hørt om den, og var egentlig kun nysgerrig, men faktisk er der jo nok en mening med at jeg læste den lige nu.

Hvordan man skal huske at være positiv, og give væk for at gøre andre glade. Og sig selv – for det er rart at give. Og at faktisk sker der noget ved den der positive energi som gør godt, både for en selv og for resten af verden. Sådan i en mindre målestok.

En amerikansk bog som sagt, men vældigt inspirerende!

Inspirerende og tænksom bog!

Kan anbefales! Varmt.

Især når man er blevet væk og leder efter sig selv.

 

6 kommentarer to “29 gaver – 29 dage”

  1. Ellen 20. januar 2016 hos 10:55 #

    Okay, så selv en amerikansk bog kan finde sin berettigelse – jaja, man skal aldrig sige aldrig. De to gange jeg har læst den slags bøger af amerikanske forfattere, var alt rigeligt for mig, men hvis denne har virket efter hensigten for dig, så er det jo smaddergodt.
    Det irriterede mig bare temmelig meget, at de gentager det samme igen og igen og igen og … så lige en gang til, hvis vi nu alligevel ikke skulle have fanget pointen – når man har læst den første femtedel, har man læst bogen, er min erfaring.

    • Kong Mor 22. januar 2016 hos 17:11 #

      Nej – jeg ved præcis hvad du mener, men hvis man læser den uden at have sine danske briller på så er konceptet – ideen om du vil – en smuk tanke. Og jeg er ganske overbevist om at det virker at fokusere på andet end sig selv,når man skal prøve at blive mere positiv.
      Og ja – man behøver ikke at læse så meget af bogen før man har fattet budskabet.

  2. Stegemüller 20. januar 2016 hos 14:20 #

    Idéen er faktisk god – måske man skulle prøve? At bevare det positive livssyn er jo en kunst i sig selv i de perioder, hvor livet så at sige vender en ryggen.

    • Kong Mor 22. januar 2016 hos 17:13 #

      Sådan har jeg også haft det. Men jeg har – uden at skulle pudse glorien for meget – nu ofte givet. Uden at forvente noget til gengæld og bare fordi det er dejligt at gøre andre mennesker glade!

  3. A+K/VenterPaaVinBlog 20. januar 2016 hos 21:51 #

    Ih, sikke fint et koncept; den må læses. Tak for tip.

    – Anne

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

