Komplimenter

27 jun

Jeg er fuldstændig fløjtende ligeglad med om man siger en eller et – det er denne sag komplet uvedkommende – for jeg har nemlig fået et par stykker af dem. Komplimenter, altså.

Hele to styks på tre dage!

Tænk engang!

Først da jeg stod og skulle trille min indkøbsvogn ud af Netto.

Sammen med Divaen, fordi jeg jo ikke er ret god til at købe ind alene.

Nå, men i vores Netto er kasserne lige ud for hovedindgangen, så man kan se lige ind til varebåndene ude fra parkeringspladsen.

Og så på vej ud af Netto, med alle vores indkøb, mødte vi First Mands gode ven Peder. Som sagde hej, mens han rystede på hovedet.

”Jeg kan konstatere to ting” sagde han med et opgivende smil. ”Jeg har været single for længe og jeg har brug for briller”.

Jeg sagde forvirret hej og må have set ret desorienteret ud, for han skyndte sig at fortsætte: ”Jeg stod ude ved bilen og kiggede ind i Netto og tænkte ”hun er da ret lækker hende der står der” og først da jeg kom tættere på, kunne jeg se at det var sgu da dig”.

Han sukkede og rystede på hovedet, og forsvandt derpå ind i Netto, mens jeg højt grinende gik hen til bilen! Divaen grinte skam også, dog ikke helt så inderligt som jeg.

Og så endda på en dag hvor hverken humør eller selvværd var på det højeste. For nu at sige det mildt.

God timing, og tusind tak for det, Peder!

Og så to dage senere, faldt jeg i snak med en ret ny (mandlig) kollega ude i vores tekøkken. Lars spurgte til mine børns alder, og da jeg kunne meddele at de var 15, 18, 20 og 22 år, så han på mig med vidt åbne øjne og spurgte: ”Jamen, er du da over 40?” og velvidende at jeg bliver 48 om 5 måneder, bad jeg ham om at gentage det, bare lige for hyggens skyld.

Jamen altså!

Også selvom jeg kom til at spekulere på om det med alderen, ikke snarere har noget at gøre med min vægt.

Jeg har nemlig taget helt vildt meget på de sidste to år, og vejer nu helt uhyggeligt meget i forhold til før. Men al den vægt, den må jo også sidde i ansigtet og dermed rette mine rynker ud. Smart! Intet er så galt at det ikke er godt for noget.

Men cirka samtidig gik det op for mig, at hvis jeg – som planen lige nu er – tabte 10 kilo, så ville jeg få smidt 10 år lige i ansigtet.

Det kan man da kalde pest eller kolera.

Jamen altså, hvad fanden er det lige for noget…

Kan man ikke både være lækker og rynkefri når man nærmer sig 50?

Nej?

Hvor kan jeg klage?

6 kommentarer to “Komplimenter”

  1. Ellen 27. juni 2017 hos 14:17 #

    Du ser da også bare hamrende og misundelsesværdigt godt ud! Ligner overhovedet ikke en 47-årig, og det der med den ene fordel ved de overflødige kilo, den må vi bare tage til os, for jeg har konstateret, at de er stort set umulige at slippe af med igen 😦

    • Kong Mor 27. juni 2017 hos 20:47 #

      Jamen jamen, tak Ellen :*
      Jeg nægter at høre på det – jeg vil selv bestemme over min krop 😉

  2. Kenneth Pedersen 27. juni 2017 hos 19:08 #

    Ham din nye kollega har da fuldstændig ret, det synes din gamle kollega da også😏

    • Kong Mor 27. juni 2017 hos 19:48 #

      Hahahaha – tak Supermand – og tillykke med den nye titel! 🙂

  3. Lene 27. juni 2017 hos 20:24 #

    Skøn humor fra jeres gode ven, sådan får man sagt noget pænt på en sjov måde 🙂 Og det er skønt med sådanne komplimenter.

    • Kong Mor 27. juni 2017 hos 20:49 #

      Ja – det var SÅ godt fyret af – jeg grinede som en tosset!
      (Han er lige på besøg og spurgte om jeg havde fortalt min mand at han går rundt og bager på mig 😀
      )

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

