Mig og min kassedame

13 feb

Vi var ude og købe ind for lidt siden – lukkeloven er noget mere løs på tråden end i Danmark og hurra for det.

Lige da vi var ankommet til landet, og ikke kendte nogen jokede jeg med at jeg nok ville ende med at stå og fortælle min livshistorie til kassedamen i det lokale supermarked, hvis jeg ikke snart mødte nogen.

Og ha ha..       ha..

Efter at have fyldt vognen til randen med mad til 6 i en uge – plus det løse – og her tænker jeg især på børnenes skolekammerater som har opdaget at jeg ofte laver amerikanske pandekager til eftermiddags-snack!!

I hvert fald – vognen var fyldt til bristepunktet – og vi stiller os i kø.

Da kassedamen får øje på mig smiler hun og siger hej!

Det skal lige siges at det er et supermarked på størrelse med en bilka – af de store.. Men jeg kan da godt huske at jeg har set hende før.

Vi putter i pose og sæk, og mens jeg skal til at betale siger hun: ååh jeg havde aldrig set din yngste dreng.

Jeg glipper indvendigt med øjnene og tænker: SÅ – nu kender hun mig – hun ved hvem jeg er – genkender familien, smiler indforstået til mig, putter en ekstra pose rundt om kalvekødet så det ikke snasker kiksene til.

Jeg er målløs intet mindre.

I de 4 minutter jeg tilbragte ved hendes kasse, fik vi vendt børns fodboldkampe, den yngste dreng som hun ikke kendte, konstateret at hun mest så den yngste pige, om regnvejret som blev til hagl og det lød da ret voldsomt, samt at ældste datter var blevet lidt våd fordi hun havde hentet et par ekstra poser, samt et par andre småting.

Damen bag os i køen så ikke engang sur ud. Som om det var helt normalt at stå og snakke lidt privat med sin kassedame.

Tænk at sidde der, dag ud og dag ind – og betjene en masse kunder, og så alligevel være i stand til at genkende mig – det synes jeg godt nok var flot. Og jeg følte mig lidt mindre anonym.

En kommentar to “Mig og min kassedame”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Dagen i tal « Kong Mor - 10. februar 2012

    […] mest oversete indlæg: ”Min kassedame” Og det er altså lidt synd, for hun er nu så […]

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

