Kong Jensens verden

20 Sep

Jeg har besluttet at tage midlertidig navneforandring til Kong Jensen.

Hvis man kan sine eventyr, så er -sen navne aldeles ikke at kimse af, og ifølge både “Børnesnak” og mig, er  også Jensen et ganske fint navn. Derfor denne midlertidige navneforandring.

På Danmarks statistiks – uden apostrof – hjemmeside, kan man desuden læse at der er hele 261.432 mennesker – og jeg hørte ikke godt nok efter i skolen til at regne ud hvilken procentdel det er af den samlede befolkning, men mon ikke det er lige omkring de 5 % – samt en enkelt, nu garanteret afdød, filmhund og derfor ikke med i statistikken, der alle lyder det gode navn “Jensen”.

Disse 5% af Danmarks befolkning er garanteret alle sammen unikke og meget forskellige. For sådan er mennesker jo gerne.

Så med statistikken i hånd kan jeg med sindsro fastslå at Jensen er et meget udbredt navn i vores lille land, både med apostrof og uden.

Der er dog flest Jensener uden apostrof.

Jeg synes som sagt navnet er vældig pænt.

Og absolut pænest uden apostro’f.

God weekend!

6 kommentarer to “Kong Jensens verden”

  1. overleveren 20. september 2014 hos 12:37 #

    … og så ikke et skrevet ord om en… nok så berømt….. restaurantkæde? eller et lidt mindre berømt fiskehus?

    • Kong Mor 20. september 2014 hos 12:49 #

      Nej da! (slår de himmelblå op) Aner ikke hvad du taler om.

  2. Ellen 21. september 2014 hos 12:06 #

    Kan tilslutte mig fuldstændigt. Hedder jo sådan set også Nielsen … og om en generations tid eller to er det Nielsen og Jensen, der er blevet de sjældne navne, for de fleste synes det er meget finere at hedde et ikke-sen-navn.

    • Kong Mor 24. september 2014 hos 18:21 #

      Præcis.
      Jeg synes faktisk – og har altid syntes – at det er træls at det kun er min familie som hedder sådan. Det gør at man ikke bare kan go public all the way på sin blog eller såån, for straks ved alle præcis hvor du bor.
      Og det er såmænd uanset om jeg tager min fars eller mors navn. Så jeg havde gerne heddet Nielsen – præcis som C😉

      • Ellen 29. september 2014 hos 19:48 #

        Det er jeg altså imponeret over, at du husker🙂

        • Kong Mor 3. oktober 2014 hos 16:32 #

          nåmn det gør jeg. Det er også en genetisk fejl. Jeg kan huske alverdens ting. Alverdens mærkelige ting og sager.🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

