Søndagstest #2

29 jan

Rillettes..

Det kan bedst forklares som værende kødsnuller som er tilovers når man har lavet noget andet af de reelle kødstykker.

De bliver så henkogt i fedtet, og brugt som en slags pålæg, selvom pålæg – på brød til frokost-agtigt, ikke lige er et koncept man bruger så meget i Frankrig.

Der bliver lavet rillettes af al slags kød. Men mest svinekød og andekød.

Da vi kom i tanke om at der jo var noget med en test – havde slagteren lukket. Så det blev køberillettes.

Det smager udemærket. Det er lidt ligesom at købe leverpostej i brugsen.

Vi købte tre forskellige – men nu da First Man er hjemme skulle han først lige overbevises af vigtigheden af at have hele tre slags.

IMG_0557

En anderillette, en svinerillette og en vildsvinerillette med karl johansvampe.

IMG_0565

De smagte ganske udemærket alle tre.

Men den almindelige svinerillette, som vi altid plejer at hive ned i indkøbsvognen, blev udkonkurreret af både anderillette og vildsvinerillette.

Den med vildsvin smagte superlækkert og vandt simpelthen testrunden med flere vildsvinelængder!

Det var nu også passende at vi her i Obelix land skulle vælge den med vildsvin.

Og det var så ugens absolut kedeligste blogindlæg – nu kan I trøste jer med at det kun kan blive bedre! Det er da betryggende!

Og nu vil jeg ud og have kage..

10 kommentarer to “Søndagstest #2”

  1. Lene 29. januar 2012 hos 14:13 #

    Undskyld, jeg havde glemt at rillettes var noget bestemt mad i forrige indlæg, så jeg troede det blot betød, at I skulle finde et eller andet spiseligt 😉
    Bare det at se brødet får min mund til at løbe i vand, uhm og så med nogle af de gode oste fra Normandiet, så tror jeg, at jeg ville glemme alt om vildsvinerillette 🙂 God kagesmagning

    • Kong Mor 29. januar 2012 hos 18:53 #

      Njo men brødet og vildsvinerillette går op i en højere enhed. 🙂

      Kagen smagte af pap.. 😉

  2. Morten 29. januar 2012 hos 14:30 #

    Altså -indtil jeg så billedet, så troede jeg det mindede om “fedtegrever”, men det ser en del mere lækkert ud det her. 😉

    • Kong Mor 29. januar 2012 hos 18:54 #

      Det smager også godt!! Rigtigt godt 🙂
      Jeg kender slet ikke fedtegrever..

  3. FruE 29. januar 2012 hos 16:53 #

    Er det ikke meget fedt? Med det blotte øje ville jeg nok ikke fristes af denne pålæg som det første, men derfor kan det jo sagtens smage godt 🙂

    • Kong Mor 29. januar 2012 hos 18:56 #

      Jo det er da lidt fedt – men ikke sådan at man kløjs i det. Jeg er ikke så god til fed mad sådan generelt.
      Den fedeste er nok anderilletten. Nej det ser ikke specielt lækkert ud – men man kunne jo prøve en bid – for det smager altså lækkert!! 🙂

  4. Hanne 29. januar 2012 hos 17:44 #

    …og jeg glaeder mig til at se billeder af kager….det feder i det mindste ikke at kikke paa billeder…..

    • Kong Mor 29. januar 2012 hos 18:58 #

      .. Jamen altså – der er ikke flere kager – de er blevet så kedelige 😉
      Nu tester vi bare alle de andre spændende ting der er i Frankrig – før vi skal hjem igen!

  5. Ellen 29. januar 2012 hos 20:00 #

    Det er jo det jeg siger: Det smager langt bedre, end det ser ud!
    Den der vildsvinerillette gav mig en rigtig god ide – jeg har jo noget i fryseren, der snart skal bruges – og vi skal have gæster på fredag.
    Tak for inspiration 🙂

    • Kong Mor 29. januar 2012 hos 20:12 #

      Ih hvor skønt du fik en idé! Der var altså karl johan svampe i!
      Du som er til svampe!!
      Godt med peber og så lidt muscadet 🙂 Håber du finder på noget!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

