Knækbrød og hvidvin

3 dec

Jeg venter.

Jeg venter på en hel masse faktisk.

Jeg venter blandt andet på jul.. Og det er såmænd svært nok, jeg glæder mig, selvom jeg i de senere år nyder tiden op til, lige så meget som selve juledagene.

HoldOP, hvor lyder man som om man har det ene ben i graven, når man siger sådan. Det har jeg altså IKKE, bare så det lige er på plads.

Men når man venter på jul, ved man jo godt at det kommer. Det bliver ikke aflyst under påskud af at Jesus lige skulle noget andet den dag. Vi ved at vi godt må være med til hans fødselsdag, uanset hvad.

Altså lige undtaget dem som bor i Pakistan, hvor selve ordet Jesus simpelthen er blevet bandlyst og kommet på linje med prut, tampon og fodsvamp. Og hvordan stakkels Jesus lige kom i den slags selskab, er mig en gåde.

Men altså, julen kommer – det tør jeg som sagt, godt vædde med. Jeg er også ret overbevist om at det falder den 24. december.

Jeg vil også godt vædde med, at vi ender med at finde ud af hvad vi skal efter sommerferien. Og nok også inden sommerferien. Men det er pokkers frustrerende ikke at vide, hvornår man får det at vide. Eller hvad det bliver til.

Sådan noget usikkert noget som man venter på – det er næsten ikke til at holde ud.

Hjemme på øen tilbragte jeg mange nætter på køkkenbordet, med hjemmelavet knækbrød og et glas hvidvin. Og så endte det jo godt alt sammen. Det gør det nok også denne gang!

Så venter jeg også på noget helt tredie, men jeg er kun halvvejs i den venten, og enten hører jeg noget – og så er det godt – eller også hører jeg ikke noget og så kan det være fuldstændigt lige meget.

Det er ligesom i de der give-aways, som jeg bare aldrig nogensinde vinder noget som helst i. Man Jeg bliver SÅ knotten over at jeg aldrig nogensinde vinder og fem minutter efter har jeg glemt det. Men også kun næsten.

Jeg gad forresten godt vide, hvem der har fundet på det der med ”tab og vind med samme sind” for mage til tåbeligt vrøvl, skal man godt nok lede længe efter.

Det kan man jo for pokker ikke. At vinde med samme sind som man taber med.

Man kan ikke gå rundt og være storsur over at man har vundet? Det kan bare ikke lade sig gøre. Det ville også være ret meget spild af tid.

Men når ikke jeg vinder, så er det godt at andre gør det – og da jeg naturligvis glemte at fotografere det jeg sendte afsted til Ualmindelig Almindelig til novemberforkælelse, er det rigtigt godt at hun fik taget billeder af det i stedet for!

Og jeg vil fordrive tiden med en skive knækbrød og et glas hvidvin mens jeg venter videre.

8 kommentarer to “Knækbrød og hvidvin”

  1. Birgitte Agger Mote 3. december 2011 hos 13:08 #

    jeg HADER at vente … og har gjort det alt alt for mange gange i vores flytteliv … vente på om vi skulle flytte til Canada eller New Zealand – eller den gang vi ventede på om vi skulle flytte til Abu Dhabi (why why why!!!), vente på om han fik jobbet her, der eller allevegne – og det er store vente-rier … jeg mener -jeg kan jo også sagtens vente til jul, men kun fordi jeg ved hvad jeg venter på … det der usikre noget som det lyder til, at du venter på … det er sejt for man leger meget “hvad nu hvis …. ” med sig selv. Hvad nu hvis vi skal flytte, kan ungerne så lide det, hvad nu hvis vi ikke kan saelge huset hurtigt, hvad nu hvis Casper (hunden) ikke kan lide at flyve, hvad nu hvis jeg aldrig finder en god veninde at drikke morgenkaffe på laekker cafe med … hvad nu hvis, hvad nu hvis, hvad nu hvis … naeh du kaere Kong Mor … lad os i stedet bare vente på den kaere Jesus’ fødselsdag for vi to, vi ved den kommer lige om lidt, og så håber jeg, at du ikke bruger for meget energi på “hvad nu hvis…” før efter julen 🙂 Knus og Kram!

    • Kong Mor 3. december 2011 hos 23:27 #

      Du har ret Birgitte, det er nogle gange bare svært at huske sig selv på at “hvad nu hvis” legen ikke er så sjov igen!
      Og alle de tanker – er jo nogle jeg genkender alt for godt.

      Nu vil jeg bare koncentrere mig om julen og så i øvrigt nyde det hele!!

  2. Susanne 3. december 2011 hos 15:21 #

    Jeg krydser fingre for, at du får, hvad du venter på.

    • Kong Mor 3. december 2011 hos 23:28 #

      TAK Susanne! Det skal nok gå – nogle gange er det bare lidt uoverskueligt. 🙂

  3. Sequence 3. december 2011 hos 15:27 #

    Jeg håber, at din venten bærer frugt.

    Og sender lidt tålmodighed i din retning – for den lyder til at være opbrugt 🙂

    • Kong Mor 3. december 2011 hos 23:29 #

      Åhh ja – det er den også! Jeg vil følge det gode råd og nøjes med at vente på jul – og for resten – come what may! 🙂

  4. overleveren 3. december 2011 hos 17:18 #

    Lyder som om der er mange ting at vente på, lige fra julen som du ved kommer og så noget underligt noget som du ikke ved og et eller andet til sommerferien.

    Kan du ikke nøjes med at vente på jul nu i første omgang, og så modtage alle gaverne som om hver eneste var noget du havde vundet fordi du var dit særlige jeg…

    Så venter du mindre og vinder mere 🙂

    • Kong Mor 3. december 2011 hos 23:30 #

      Spot on!

      Nu ER det ikke en give-away så det er nu ikke gaver jeg ønsker mig 😉 men du har ret – jeg vil nøjes med at vente på jul og så ignorere resten 😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

