Fordele og ulemper ved nattøj

19 mar

Nu slipper alle familiehemmelighederne ud, for her kommer endnu en indrømmelse.

First Man sover næsten altid uden nattøj. Endda uden noget tøj.

Det er der sikkert mange mennesker som også gør. Kun når vi har haft aupair eller andre sarte gæster, har han accepteret at sove med nattøj, for at undgå katastrofale situationer.

Jeg sover med nattøj; jeg får forfrysninger, selv om sommeren, når jeg afklæder mig den slags nattøj som dækker skuldrene. Ikke alene fordi det uanset hvad, bare er koldere klokken 04.37.

Men også som et resultat af at nogen, som ligeledes sover i sengen, snorker. Og kommer jeg til at vende ryggen til ham i løbet af natten, kun iført noget med stopper og uden ærmer, så får jeg kolde pust imellem skulderbladene, ofte akkompagneret af nogle grynt.

Sommetider kan jeg i søvne ignorere denne ret kraftige lydkulisse, men er jeg samtidigt under bearbejdning af de kolde pust som ledsager lyden, så vågner jeg. Gnaven og frysende.

Og det er ikke en ret god kombination, derfor sover jeg med nattøj også om sommeren.

Grunden til at jeg har behov for at dele disse oplysninger med hele verden, oplysninger som ingen rigtigt har brug for at kende, er at der i mange år, søndag morgen, været mest trængsel i min side af sengen.

Tumultagtige tilstande mestendels skabt af besøgende børn. Meget sjældne gange også en hund, som bestemt mener at den bør tage del i festlighederne. Jeg er til hendes store fortrydelse, aldrig enig med hende.

I hvert fald, det er min side af sengen som står for skud. Og sådan har det været det i mange år.

I går morges var ingen undtagelse: først kom Gårdmand Bjørn. Han gav sin far et knus ledsaget af et godmorgen, og omgående fortrak han over til mig. Da First Man skulle ud og løbe en lille tur forsvandt han fra sengen. Men Gårdmand Bjørn blev liggende på min side.

Dernæst ankom Prinsessen og hun skulle absolut også ligge under min dyne. Med kolde tæer. Af en eller anden grund så bliver kolde tæer meget lidt charmerende når de overstiger størrelse 32.

Derfor bad jeg dem begge om at forlægge residensen til First Mans halvdel, nu han ikke selv optog pladsen længere.

Så blev der stille. Mit forslag huede dem ikke. Adspurgt kunne de meddele at det var helt afsindigt klamt at skulle ligge der, under deres fars dyne, fordi han ikke sov med underbukser på.

Og jeg måtte forsikre dem for, at for det første havde deres far for en gangs skyld sovet med natbukser, samt at sengetøjet var helt rent, så de kunne sagtens ligge under hans dyne uden at blive besudlede.

Desuden er han ikke syg og han går faktisk i bad hver dag, så graden af klamhed er rimeligt begrænset.

Børn er altså så sarte!

18 kommentarer to “Fordele og ulemper ved nattøj”

  1. SourPuss 19. marts 2012 hos 07:13 #

    hahaha – aldersbetinget eller har de altid været sådan ? 😀

    • Kong Mor 19. marts 2012 hos 21:04 #

      Da det gik op for dem at han sov uden underbørger begyndte de at hænge ud under min dyne i stedet.. 😀

  2. Ellen 19. marts 2012 hos 07:47 #

    Det er altså pinligt at sidde alene på sit kontor og så bare begynde at grine. Der er jo ingen på de omkringliggende kontorer, der er det mindste i tvivl om, at det ikke er arbejdet, man har gang i. Du er farlig som morgendosis 😀
    Børn altså – uskyldige og hylesjove. Den forklaring havde jeg slet ikke slet komme.
    Jeg kan hermed indrømme, at hverken John eller jeg nogensinde sover med noget som helst på; uanset årstiden. Vi mødte først hinanden, da Charlotte var 10 år og inden da var hun nået forbi sengebesøgstiden. Ellers havde det nok været anderledes – i hvert fald om morgenen 😉

    • Kong Mor 19. marts 2012 hos 21:06 #

      Det må du meget undskylde! 😀 (det mener jeg slet ikke men jeg kan jo lade som om)

      Nu er vores yngste 10 og alle fire kommer stadig ofte ind i sengen i weekenden, det er så hyggeligt at ligge og snakke, men det fylder jo en del når det hele skal foregå på min halvdel. 🙂

  3. rejen 19. marts 2012 hos 08:04 #

    haha…;-D

  4. Inge 19. marts 2012 hos 08:51 #

    Mudder og olie gør intet, men at deres far sover som han blev skabt.. det er for meget.. Åhhh ja hvor kan børn være sarte.. 😉

    • Kong Mor 19. marts 2012 hos 21:07 #

      Jamen lige nemlig! Sarte blomster! 😉

  5. Madame 19. marts 2012 hos 09:17 #

    Hihi 🙂 Hvor er det hyggeligt, at dine børn kommer og siger godmorgen på den måde!

    • Kong Mor 19. marts 2012 hos 21:07 #

      Ja det er ret hyggeligt! Håber de bliver ved lidt endnu. 🙂

  6. Fruen i Midten 19. marts 2012 hos 11:03 #

    Hi hi hi, altså 🙂 Her er nattøjsfordelingen nogenlunde den samme. Pigebarnet er dog ikke så sart, at hun ikke gerne låner sin fars halvdel af sengen, når han ikke er hjemme.

    • Kong Mor 19. marts 2012 hos 21:08 #

      Det er knap så anstrengende hvis de ikke er så sarte! 🙂

  7. Marianne Kruse 19. marts 2012 hos 11:49 #

    Grin! Farligt at surfe forbi her, mens man er på arbejde. :o)))

    • Kong Mor 19. marts 2012 hos 21:09 #

      Jamen jo! 😉
      Det er jeg da glad for at høre! 😀

  8. imangelafbedre 19. marts 2012 hos 12:46 #

    Nattøj er bedst, hvis man har fri, så man kan have det på om dagen 🙂

    • Kong Mor 19. marts 2012 hos 21:10 #

      Åh ja lange nattøjsdage – hvor man bare nulrer rundt og laver ingenting. Skønt.

  9. Tove 19. marts 2012 hos 17:08 #

    Hihi 🙂 sippede børn 😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!