At være god mod sig selv

24 mar

Jeg har været rigtig god mod mig selv. Det skal jo til indimellem, og gerne efter sindsoprivende tildragelser eller lavementer.

Jeg har derfor foræret mig selv en lille gave. Den eneste ulempe ved den konstellation, var at jeg ikke blev overrasket.

Men selve gaven er perfekt.

Faktisk noget af en ultimativ gave. En kop; jeg elsker kopper – anderledes kopper – og så god chokolade. Denne fantastiske kop forener de to på smukkeste vis.

IMG_0806

Den blev leveret med chokolade stykker der kan smeltes i en chokolade smelter, hældes over i koppen og holdes varm med et fyrfadslys. Ved siden af har man en skål med frugtstykker og så er der ellers dømt chokoladefondue.

Når man engang har tabt sig nok til, at den slags små lejlighedsvise hyggestunder ikke ødelægger noget.

12 kommentarer to “At være god mod sig selv”

  1. overleveren 24. marts 2012 hos 07:12 #

    uhhh – chokoladefondue er altså bare noget af det allerbedste til hyggestunder. Bilder mig selv ind at det ikke er så fedende – jammen det er jo mest frugt 🙂

    Er vild med den kop du viser der.

    • Kong Mor 24. marts 2012 hos 17:43 #

      Det er skønt! Men desværre en noget egoistisk nydelse!! 😉
      Det er en fantastisk kop – med et finurligt ordspil.

      At være “fondue” betyder at være helt væk i noget!

  2. Inge 24. marts 2012 hos 07:25 #

    Uhmmm jeg elsker chokolade, og frugt dyppet i chokolade feder ikke. Det tror jeg faktisk er en naturlov.. 😉

    • Kong Mor 24. marts 2012 hos 17:43 #

      Nej det blev jeg også enig med mig selv om! 😉
      Chokoladefondue er vidunderlig.

  3. Madame 24. marts 2012 hos 07:37 #

    Sikke en skøn gave – og hvor er den fin din nye kop 🙂

    • Kong Mor 24. marts 2012 hos 17:44 #

      Ja jeg er også helt vild med den! 🙂

  4. Tove 24. marts 2012 hos 07:44 #

    Guf Guf 🙂 skøn kop og skøn indhold der skal i 😉

    man kan jo lave del mål med sig selv – altså når man er ved at tabe sig 😉 – efter f.eks. 5 kg må jeg få en kop chokolade osv osv 😉

    • Kong Mor 24. marts 2012 hos 17:45 #

      Det kunne man – det er faktisk en god ide!
      Om så og så mange kilo må jeg nyde sådan en! 🙂
      Glæder mig allerede!

  5. Gitte K 25. marts 2012 hos 09:02 #

    Hvor er den fed! Og så superfransk! Skal på min må-ha-liste!
    Er da også fed til te!

    Gitte

    • Kong Mor 25. marts 2012 hos 17:57 #

      Nej Gitte, det er den faktisk ikke – den er nemlig rund, sådan skåle-rund i bunden og ikke ret dyb. Sådan 7-8 cm dyb max.

      Men den er fed! Jeg faldt for den med det samme! Burde have købt 10 – mindst!! At dele ud af 😉

      • Gitte K 25. marts 2012 hos 19:56 #

        Små kopper te? Hm, nej, nå ikke …

        • Gitte K 25. marts 2012 hos 19:58 #

          Plus udsigten til at få flydende stearin på maven, når man drikker af den ….

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!