Gymnastikopvisning..

14 Mar

Kulminationen på måneders sadistisk træning under slavelignende forhold, finder sted i løbet af weekenden.

I en sportshal i nabolaget.

Ligesom de to foregående weekender, hvor vi har vist andre dødelige at gamle affældige mennesker på 40+ også går til gymnastik. Og ikke altid ser kiksede ud.

Et af de få billeder af mig iført vimpel hvor jeg ikke er ved at kvæle mig selv eller andre.

Det som volder mig størst problemer er den lede vimpel jeg skal fægte med i flere minutter. Jeg bliver konstant filtret ind i den og må hidsigt flå mig løs for at undgå død ved kvælning. Derudover er jeg til direkte fare for mine medgymnaster, idet jeg skal forbi et par stykker, med meget store armbevægelser og medfølgende vimpel. Og det koster gerne et par svirp fra min hånd fordi jeg stadig ikke har lært at tæmme den.

Ikke desto mindre er jeg svært stolt af mig selv og min indsats. Som et absolut ikke-gymnastisk menneske er jeg kommet langt. Kan I lige høre violinerne her?

Jeg har overvundet mig selv og lært at lave underlige bevægelser samtidig med en masse andre mennesker. Man bemærker især den lidet elegante rullen ned på gulvet på et knæ, dreje rundt og så på en måde der – udført af en gymnast – er let og flydende men jeg ligner mest en der er snublet og har en anelse svært ved at lette den tungere legemsdel fra gulvet.

Jeg husker at hoppe på det rigtige tidspunkt, og også en hel del forkerte og så i øvrigt give den gas.

Kønt er det ikke. Det ord man ville bruge er nok mere… anderledes. Eller ukoordineret.

Men sjovt!

Og jeg tror nok jeg fortsætter på vores seje MK hold næste år.

10 kommentarer to “Gymnastikopvisning..”

  1. Rejen 14. marts 2013 hos 06:46 #

    hihi, vi ser gerne en video af din vimpelfægtning..:-)

  2. overleveren 14. marts 2013 hos 07:01 #

    Jeg ser osse frem til noget HD video af den optræden.. Men er nu ganske sikker på at det nok skal gå uden at du får kvalt nogle af dine medoptrædende med den løbske vimpel, som jeg helt personligt osse mener er nemmest at håndtere når den er placeret i toppen af en flagstang.

    • Kong Mor 14. marts 2013 hos 21:14 #

      Jamen ja.. Det kommer så ikke til at ske. En ting er at blive til grin. En helt anden er at blive til GRIN!

      Og den vimpelting.. den er SÅ svær. Også selvom jeg klippede i hvert fald 50 cm af..😀

  3. Lene 14. marts 2013 hos 08:49 #

    Jeg får sådan en lyst til gymnastik med vimpler og bolde igen, og det er ret godt gået af dig at vække den lyst, for jeg var heller ikke blandt de mest elegante på holdet😉 God solskinsdag til dig

    • Kong Mor 14. marts 2013 hos 21:15 #

      Det er sjovt!
      Også selvom man ikke er så elegant!🙂
      Glæder mig til at høre om du går igang

  4. Ellen 14. marts 2013 hos 09:50 #

    I kommer vel i tv, går jeg ud fra?
    Ellers er jeg med på video-ønsket😉

    • Kong Mor 14. marts 2013 hos 21:15 #

      Det Gud forbyde…
      TV altså!🙂

  5. pernille 14. marts 2013 hos 10:16 #

    Bevægelse er godt og elegance er overvurderet!

    • Kong Mor 14. marts 2013 hos 21:16 #

      ÅÅÅh ja! Så sandt så sandt!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

