Mobning…

4 Sep

Når man siger mobning, tænker de fleste på børn.

Men tænk engang: voksne mobber også.

Jo.

Det er så nedrigt at jeg ikke ved, hvad jeg skal sige.

Jeg har en forhenværende kollega, som blev headhuntet til et andet sted.

Men fordi folk det andet sted ikke brød sig om ham der headhuntede min ekskollega, kunne de bare automatisk og pr. definition heller ikke lide min ekskollega.

Hvor lav en opførsel er det lige?

Der er mange eksempler, såsom ikke at svare på det “God morgen” man siger når man ankommer. Eller bare svare med et enkelt ord når man bliver spurgt til datterens skolestart. Frokostpauser og fællesspisning uden alle er med.

Og jeg kunne blive ved.

Og jeg synes det er noget svineri.

Så er der naturligvis også dem som bare taler grimt eller nedladent til sine kolleger. Og ved Gud ikke kan se hvad problemet er.

Sidder der nu nogen derude og kan genkende deres egen opførsel beskrevet ovenfor, synes jeg at disse nogen skulle overveje om det er sådan de vil være, om det er det menneske du har lyst til at være; et lille bitte ynkeligt menneske som er nødt til at mobbe for at hævde sig.

Eller om det ikke var på tide at stoppe sådan en modbydelig opførsel.

Og det var så dagens bøvs!

God torsdag.

8 kommentarer to “Mobning…”

  1. Susanne 4. september 2014 hos 07:09 #

    En ganske passende bøvs.

  2. Fru K 4. september 2014 hos 10:02 #

    God bøvs .. og jeg roser normalt ikke den slags!
    Har selv prøvet all of the above i et nyt job .. når jeg satte mig ved bordet til frokost, gik alle over til et andet bord, bevidst aflevering af forkerte informationer så jeg blamerede mig ved et møde, ingen godmorgen, ingen besked om flyttede møder, interne regler, ingen hjælp til at booke mødelokaler, så der hverken var vand eller morgenbrød til gæster – samt en megaskideballe fra damen, der så blev bedt om at hente det i sidste øjeblik.

    Jeg konfronterede hende, der var primus motor, og det viste sig, at hun gerne ville have haft mit job – hun havde bare ikke sagt det til nogen. Så hun var godt gal på MIG, fordi jeg var blevet ansat udefra til “HENDES” job. Jeg sagde til hende, at hun kunne fortsætte på samme måde, og så ville jeg gøre hendes liv helvedes hedt og ryge hende ud af firmaet – eller bakke mig op og så ville jeg hjælpe hende til en stilling ala min. Hun valgte sidste løsning; og hun overtog mit job, da jeg fik et andet job 2 år senere.

    Meget lærerigt, men også sindssygt hårdt. Jeg var lige ved at sige op og opgive kampen efter blot 1 1/2 uge. Til din exkollega vil jeg sige, at hun enten skal konfrontere problemet (og det er meget muligt, at det ikke hjælper) eller trække sig ud med værdighed nu. Det har alt for høje personlige omkostninger at blive et sted, hvor folk er sådan. Det medfører stress, utryghed, helbredsproblemer, psykiske problemer. Det er ikke det værd.

    Kram til hende❤

    Gitte K

    • Kong Mor 4. september 2014 hos 20:52 #

      Det er faktisk utroligt hvad folk har været udsat for når man sådan spørger. Det er hårdt – godt for dig at du tog kampen op. Men det kræver at modparten vil være modpart og ikke bare sådan en underlig ubestemmelig masse.
      Tak for krammet – skal blive viderebragt!!🙂

  3. Ellen 4. september 2014 hos 18:44 #

    Jeg ved godt, at voksenmobning eksisterer – og har aldrig forstået det – ejheller oplevet det, heldigvis, men at voksne mennesker kan opføre sig sådan, bevirker, at jeg ikke rigtig kan undre mig over, hvorfor der til evig tid vil være krig i verden.

    • Kong Mor 4. september 2014 hos 20:56 #

      Nej vel?
      Men det er altså så uciviliseret.. Faktisk.. Synes jeg

  4. Mie C 5. september 2014 hos 01:07 #

    Eller når der bliver HEEELT stille, når man kommer ind i lokalet, tænk at voksne mennesker opfører sig sådan, de skulle skamme sig!

    • Kong Mor 5. september 2014 hos 06:31 #

      Enig. Det er grotesk og primitivt!!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

