Endnu en fordel

15 sep

Vil bare lige sige at jeg har fået halveret madpakkebehovet på matriklen!

Divaen spiser jo ikke madpakker her i møllen, når hun sidder ved foden af et bjerg i Colorado!

Og nu er der så endnu en som ikke skal have mad med hjemmefra.

Det er nemlig sådan at der er madordning på Gårdmand Bjørns nye skole. Varm mad, lavet i samarbejde med eleverne som en slags emneuge, ja de skiftes til at hjælpe med maden en uge ad gangen, hvor de både skal lære noget om hvor maden kommer fra og hvordan man spiser sundt og alt sådan noget.

De kan for eksempel komme på besøg hos en bondemand – og se de korn han har – få korn med hjem, male dem til mel og bage brød til frokost. Hvor genialt er det lige.

Og de har en vegetardag, en fjerkrædag, en køddag (okse, svin, lam) en fiskedag og en restedag hvor de laver buffet med resterne for at undgå at smide mad ud. Og de spiser sammen og det er jo helt fantastisk.

Lige til at få tårer i øjnene af.

Sådan officielt.

Men.

Hvis nu jeg skal være helt ærlig, så er det allerbedste at der ikke er mere end to madpakker pr. dag her i møllen.

Og de to som skal spise disse madpakker, er nu så store at de selv kan smøre dem.

Så dermed er min karriere som madpakkesmører til ende.

Hurra.

Men…

Hvad i alverden skal jeg så få tiden til at gå med?

2 kommentarer to “Endnu en fordel”

  1. Ellen 15. september 2014 hos 17:32 #

    Åh, mon ikke du finder på noget? Jeg ville i hvert fald ikke have problemer i den retning … Jeg hadede at smøre madpakker 🙂

    • Kong Mor 16. september 2014 hos 06:47 #

      JO jeg er også ret overbevist om at jeg finder på noget andet. Madpakker er ARGH.

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!