Indlæg og ideer

13 nov

Når jeg sætter mig ved tastaturet og skal skrive et blogindlæg, så skal der jo gerne være sket noget som jeg kan fortælle om.

Det er ikke altid tilfældet – eller jo – der sker jo altid et eller andet i løbet af en hel dag, men det er ikke altid det er indlægsvenligt eller at det i det hele taget rager andre, ud over inderkredsen ved hoffet.

Jeg kunne jo godt fortælle om alle de meget grimme bandeord, på både fransk og dansk, jeg udøste over det tåbelige dørtrin der slog min tå – men jeg tvivler stærkt på at det har nogen form for interesse.

Jeg kunne også fortælle om det lille bitte modermærke jeg skal have fjernet fra mit lår. Men det er ligeledes fuldstændigt uinteressant for de af mine læsere der dukker på en søndag – endda før kagetid.

Når sådanne dage indtræffer, ser jeg mig ofte nødsaget til at dukke ned i en rodekasse af indlæg, som jeg har skrevet helt eller halvt færdigt, og se om der kan komme noget brugbart – eller rettere – læsbart ud af det.

Nogle gange har jeg kun en overskrift. Hvis jeg har fået en idé og ikke har haft tid til at skrive indlægget med det samme, så har jeg bare skrevet en overskrift og regnet med at det kunne blive skrevet senere.

Det er ingenlunde en god idé og jeg håber meget at jeg vil holde op med den slags omgående.

For lidt siden – dykkede jeg nemlig ned i dette arkiv af ufærdige værker.. gad dog forresten vide om de mon vil blive nummererede efter min død??

Sådan en slags K katalog? Jeg håber jeg i så fald ville komme over 626..

Nå – i hvert fald – jeg dukkede ned i arkivet.. og fik fat i flere spændende overskrifter – intet andet – og i tilgift ingen anelse overhovedet, om hvad jeg havde ment med ordet – eller hvad det lige var jeg ville fortælle..

Så derfor så får I ikke noget indlæg i dag..

Men der kommer kage senere!

18 kommentarer to “Indlæg og ideer”

  1. Inge 13. november 2011 hos 08:19 #

    Jeg glæder mig til kage.. 🙂 tager lige en golfrunde først.

    • Kong Mor 13. november 2011 hos 12:59 #

      Golf du bare – nu er der kage!! 😉

  2. Madame 13. november 2011 hos 08:43 #

    Haha, som du tryller med ord – jeg elsker det. Jeg bruger i øvrigt samme princip med en kasse med overskifter og ufærdige indlæg. Ha’ en dejlig søndag nede sydpå!

    • Kong Mor 13. november 2011 hos 13:00 #

      Tusind tak Madame,
      Og i lige måde – god søndag deroppe!

  3. overleveren 13. november 2011 hos 09:02 #

    Melder mig i flokken ufærdige indlæg i en kladdekasse. Ofte lavet på mobilen i en pause på arbejdet, med forventning om at jeg så passende kan skrive det færdigt en anden dag. Og alt for mange gange synes de geniale ord og overskrifter ikke rigtigt, at de vil give selve meningen fra sig, når jeg så sætter mig ned for at skrive. Underforstået; jeg aner ikke, hvad jeg har tænkt på, da jeg skrev kladden og stikordene.

    Glæder mig også til kagen.. bliver den eneste kage jeg ser i dag, for ovnen er optaget af en and. Så ingen kæreste-kage-bageri i dag.

    • Kong Mor 13. november 2011 hos 13:08 #

      Ja er det ikke sært?
      Man er glimtvis fuldstændigt genial – og så er det væk.. Godtnok uretfærdigt – tal lige om misforstået geni.

      Men så kan man jo snakke om det.

      Og kagen – det er jo godt så at der er to kager idag 😉 – hvis du trykker på linket

  4. Kari 13. november 2011 hos 09:04 #

    Ha ha … YES!
    Dejligt, at der er andre, der kan skrive noget og gemme.
    Jeg er også god til at skrive lidt, finde ud af, at det bare ikke lige er i dag, det skal på og så ligger der der.
    Efter et stykke tid, går jeg kladderne igennem og mange ryger ud igen. Enten er de for platte eller forfølelsesbetonet eller jag kan bare ikke lige finde en dag den passer.

    For øjeblikket er det nu bare energien der ikke er til posteringer af indlæg…
    God søndag og er spændt på søndagens kage 😉

    • Kong Mor 13. november 2011 hos 13:09 #

      Lige præcis – man vil jo heller ikke jage læserne væk med PMSstyret hysteri! 🙂

      God søndag!

  5. Susanne 13. november 2011 hos 09:43 #

    God søndag og god kage. Og så et det da beundringsværdigt at kunne skrive så meget om indlægget, der ikke blev til noget ;o)

    • pernillethorupPernille 13. november 2011 hos 10:18 #

      Når noget er så velskrevet, så bliver det et læseværdigt indlæg, selvom det ikke handler om noget revolutionerende !

      Og er det ikke befriende også, en ganske almindelig dag, hvor det værste der sker, er at ens storetå bliver overfaldet af et dørtrin, når nu Verden er så fuld af farer.

      Vi nød din jongleren med ord, så betragt dagens indlæg som 100% “gyldigt” 😉

      • Kong Mor 13. november 2011 hos 13:11 #

        Tusind tak Pernille – jeg bliver så glad når jeg får nye læsere som godt kan lide det jeg laver!!

        Og jo – skønt at der ikke sker mere ophidsende end lige det. Livet kunne være meget værre! 😉 Det er det heldigvis ikke.

    • Kong Mor 13. november 2011 hos 13:10 #

      Tak Susanne 😉 man må jo bruge hvad man har.. Og koge suppe på ingenting 😀

  6. Ellen 13. november 2011 hos 12:25 #

    Vi er åbenbart mange, der får ideer i ‘utide’ og gemmer kladder 🙂 Jeg får dog gerne skrevet et par kodeord, så jeg ikke står i din irriterende situation med ikke at ane, hvad jeg dog tænkte på dengang…
    Dermed ikke sagt, at jeg anvender alle mine kladder – nogle gange er det vist godt, at man får sovet på det en nat eller 30 – som du også skriver 😉

    • Kong Mor 13. november 2011 hos 13:13 #

      Sådan må det vel være når man skriver hver dag. Ellers har man det hængende over hovedet at man skal skrive.

      Jeg anvender som sagt heller ikke alle mine kladder. 😉

  7. Birgitte Agger Mote 13. november 2011 hos 12:42 #

    jeg vil straks tage den ide i brug … jeg gad vide, hvor længe jeg kan finde på noget hver morgen 🙂 – jeg vil dog efter dette indlæg måske love migselv, at jeg giver 3 stikord til hver overskrift – måske det vil hjælpe (selvom jeg ikke tror det 🙂 )

    Dejligt indlæg for os bloggere … det er vidunderligt at læse, hvordan andre takler dette “job” – som du gør helt fantastisk!

    Knus og kom så med noget kage 🙂

    • Kong Mor 13. november 2011 hos 13:16 #

      Jeg startede ret hurtigt med det – for jeg kunne godt se at jeg ville løbe tør hvis jeg skulle skrive på kommando hver dag.

      Og jeg skriver på alle tidspunkter – og koder så indlægget til at udkomme næste morgen – så er der plads til uforudsete hændelser som syge børn om natten eller andet 😉

  8. Mille 13. november 2011 hos 22:08 #

    Du kunne jo poste alle overskrifterne? 🙂

    Jeg kender godt det med at gemme en god ide. Det virker heller ikke her.

    • Kong Mor 13. november 2011 hos 22:25 #

      Det ville være en god idé. Lidt i stil med den der svenske étordsblog-ting.
      Et ord..

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

