Sommerferiestart

6 Aug

Jeg vil, for nu at trække en ordentlig tilbagekomst i langdrag, gøre en del ud af ferieberetninger. Billederne har nogle af jer muligvis set før, da en del af dem har været en tur på Kongmors Instagram profil!

Jeg var så forudseende at jeg på min første feriedag i Intermarché (et fransk supermarked) kastede et kladdehæfte ned i kurven, og så skrev jeg en slags faktuel dagbog i punktform, dag for dag.

Feriekageorgie

Med det resultat at jeg i dag er i stand til at fortælle at jeg havde sidste dag fredag d. 5.juli og at jeg, efter ovenstående og kvalmende overdådige feriekagebord drog hjem for at hjælpe resten af familien med at pakke bil, tagboks og trailer, samt at vi stod op kl. 04.00 lørdag d. 6 juli for at sætte os ud i bilen – okay alle under 19 væltede ud i bilen for at snorke videre – og køre mod syd. Dog først efter nogen – netop som bilen var på vej ud af indkørslen – skreg op om at hun havde glemt sin tandbørste.

Snorksovende børn og glade forældre.

Jeg ved godt det virker som en rød klud for nogen, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor familier ofte ikke kan finde ud af at være sammen i deres ferier. Bevares, mine møgunger kan bestemt godt skændes og være ulidelige, ligeså kan min mand være en pestilens. Jeg er naturligvis den eneste der ikke er noget galt med, hvis jeg vrisser, er det udelukkende de andres skyld!

Tysk stau..

Nå, men vi hyggede os faktisk. Det meste af turen. Jeg blev en anelse utidig over det evindelige tyske stau. Jeg fatter ikke hvorfor der altid er klumper i trafikken i det land. Og det får mig hver gang til at råbe meget højt.

Men efterhånden som kilometerne forsvandt under dækkene, nærmede vi os denne smukke port til Normandet. Og så var der pludselig ikke så langt længere.

Pont de Normandie

Vi ankom til Lisieux 21.30 og fik hurtigt leveret diverse børn på diverse destinationer, og endte selv hos Eric og Adé som havde et fantastisk måltid klar til os. Samt noget jeg nok vil fortryde når de sidste dråber er drukket, nemlig en ny variant af Ricard, en rosé variant som smagte himmelsk og som ikke forlod min gane ret mange aftner i træk.

Hygge a la fransk

Selvom vi var trætte, kom vi først i seng ved 02 tiden, for der var jo så meget vi lige skulle opdateres på.

Og snakke om, og grine af.

Men det var bare så godt at være tilbage og vi kan sove når vi bliver gamle!

8 kommentarer to “Sommerferiestart”

  1. Fruen i Midten 6. august 2013 hos 11:38 #

    Den bro var vi over sidste sommer – den er SÅ flot! Kunsten er at komme væk fra motorvejen, inden man sidder fast … Desværre har jeg bare ikke nogen opskrift på, hvordan man lige gør det, men vi er tit ret heldige (Nemesis gå væk), og vi ligger så og rasler afsted på landevejene. Det kan godt være, at det ikke går hurtigere i den sidste ende, men vi holder i det mindste ikke stille. Det lyder hyggeligt, at I kunne læsse alle ungerne af hos hver deres venner🙂

    • Kong Mor 6. august 2013 hos 21:38 #

      Ja den er så fantastisk smuk!
      Vi kom ikke væk – fordi vores GPS valgte at kyle os direkte ned i hvepsereden.. Og stau er som regel på menuen når vi spiser europæiske veje.
      Det var nemlig skønt at ungerne var ventede og savnede og de bare kunne blive afleveret!

  2. overleveren 6. august 2013 hos 16:41 #

    shhhh lukker ører og øjne for tysk stau, som vi stadig har til gode at stifte bekendtskab med.. det kommer måske når det bliver vores tur til at drage mod syd.

    Men kan levende forestille mig at du kan stå for lidt af underholdningen med dine knurrende lyde når verden udenfor står stille og møgungerne(??) keder sig og manden brummer irriteret…

    • Kong Mor 6. august 2013 hos 21:39 #

      Åh ja – men mon dog det bliver så slemt når det værste af sommerferietrafikken er overstået. Jeg håber det ikke!

      Ô jo jeg kunne råbe op.. Til stor moro for mange. Også i omkringholdende biler.😉

  3. Ellen 6. august 2013 hos 16:41 #

    Det med ikke at kunne finde ud af at holde ferie med sine børn har også altid undret mig. Og forarget mig! Det er da den bedste tid på året – også selv om der måtte være lidt uro på bagsædet.
    Men selvfølgelig er I supergode til det🙂
    Tak for første beretning – glæder mig til flere.

    • Kong Mor 6. august 2013 hos 21:41 #

      Jeg forstår det ikke – vi hygger os – vi skændes – vi er bare sammen. Jeg kan enormt godt lide at være sammen med både mand og børn så det er nok ligesom forudsætningen for at det går godt!
      Selv tak!
      De er på vej!😉

  4. Susanne 7. august 2013 hos 06:38 #

    Selvfølgelig skal vi holde ferie med vores unger. Vi elsker det. Hygger os sammen og hver for sig, og gør ting sammen, som der ikke altid er tid til i hverdagen. Lige om lidt tager vi en tur sammen. Bare en god forlænget weekend, men vi leger, at det er en hel ferie, og vi kommer til at nyde det maximum

    • Kong Mor 7. august 2013 hos 21:39 #

      Dejligt at høre jeg ikke er den eneste!
      Det ved jeg godt jeg ikke er – men tit hører man bare så mange sige at det er frygteligt at holde ferie med mand og børn fordi forventningerne ikke er helt afstemt.
      Det lyder hyggeligt med jeres ekstra weekend!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

