Ikke et øje tørt

2 sep

Tilbudsaviserne er kommet.. Hurraaaa!

Ja – de må jo have holdt sommerferie og være startet igen 1. september.

Hvorom alting er – jeg har derfor revideret næste uges madplan og tilpasset den til de forskellige tilbud. Jamen altså – det er jo fantastisk. Hvis det bliver sådan ved så ender jeg simpelthen med at få penge tilbage, når jeg køber ind, så mange tilbud er der!

Men det som virkeligt trækker tårer – ja jaaa – men jeg ER jo mor og det står i min overskrift, godt nok ikke så gennemført som ovre hos min helt, men derfor vil jeg uden blusel alligevel fortsætte med at tvære mine børns liv ud over hele nettet, eller i hvert fald den del af nettet som vedrører Kong Mor.

Nå, jeg kom fra nogle tårer – det var glædestårer. Intet mindre.

Da jeg hentede Gårdmand Bjørn til frokostpausen, sagde han, idet han lukkede bildøren, ”åhhrr altså, det har været SKØNT.” Da jeg bad om et uddybende svar, hvad det var som var så skønt, kom det: ”Ja – skolen, det har været en super dag. Indtil nu i hvert fald. Og jeg har verdens bedste klasselærer”

Og han snakkede løs om timerne, lærerinden og vennerne og lektierne, indtil jeg afleverede ham til andet halvleg af skoledagen.

Og da jeg hentede ham 16.30. spurgte jeg hvordan sidste halvdel af dagen var gået, og svaret faldt prompte: ”Det var fedt!”

Så nu gider jeg ikke spørge om det mere. I dag i hvert fald.

Divaen indvendte med bekymret pande, at jeg nok under alle omstændigheder skulle forberede mig på at spørge hende en del flere gange, når hun fra på mandag, betræder gymnasiets hellige lokaler.

Lektierne – Gårdmandens altså – blev lavet med storsindet overlegenhed, ”det klarer jeg bare selv”-attitude og vi fik øvet det digt han skal kunne udenad, til i morgen – som jo altså er i dag!!

IMG_3524

Og for pokker hvor har jeg bare været glad hele dagen – fra sidste års drama, med ulykkelige børn der ikke forstod en bjælde af hvad der foregik, til at have en dreng, som bare er glad for at gå i skole, er jo fantastisk.

Ingen siger det varer ved – men det er i hvert fald en god start.

Hans lærerinde har som sagt ry for at være lidt skrap, og da jeg indprentede Gårdmand Bjørn dette faktum, smilede han inderligt til mig og sagde, ”Ja mor, altså det er klart hun er lidt skrap – hun er jo en mor – men så er jeg også sikker på at lære noget”

26 kommentarer to “Ikke et øje tørt”

  1. Susanne 2. september 2011 hos 07:29 #

    Der er ikke noget bedre, end at starte dagen med en solstråle. Man må sige, at du er leveringsdygtig i dag. Jeg har også haft søvnløse nætter og barn, der ikke trivedes. Det er noget, der kan få et morhjerte til at falde ud af rytmen.
    I må have en dejlig fredag i det franske.

    • Kong Mor 2. september 2011 hos 18:02 #

      Tak! Det er en skam jeg ikke bloggede for et år siden så I kunne se hvor fantastisk det er.
      Vi gør klar til en hyggelig rolig fredag aften!

  2. Ellen 2. september 2011 hos 07:43 #

    Dejligt at læse om hans begejstring. Hans sidste bemærkning var skøn… sikke en indsigt 😉
    Jeg ville ønske for min Anna, at hun kunne blive lige så glad for skolen – vi håber det hjælper, nu Aubery også starter.

    • Kong Mor 2. september 2011 hos 18:03 #

      😉 han er ganske klog!
      Hvor synd for Anna. Det er trist hvis hun ikke trives. Kan man snakke med nogle kammeraters mødre – arrangere tøse-playdates?
      Har prøvet skoleskift så ofte at jeg har mange gode idéer!
      Håber hun bliver glad igen!

  3. Anne 2. september 2011 hos 08:20 #

    Åh han er daaarjlig og knuselskelig!! Kram til jer 🙂

    • Kong Mor 2. september 2011 hos 18:04 #

      Taaaark! 😉 Knus til jer (allesammen) også!

  4. Rejen 2. september 2011 hos 08:27 #

    Han er nu en herlig unge ham Gårdmand Bjørn..og godt du fik dine aviser igen..;)

    • Kong Mor 2. september 2011 hos 18:05 #

      Han er nemlig meget sød og sjov!
      Jeg er også glad for tilbudsaviserne 😉

  5. Kirsten 2. september 2011 hos 09:21 #

    Jeg tror nu at når han har haft sådan en start, så vil han være bedre rustet til de lidt mere seje dage og alligevil blive ved med at være glad for skolen. Krydser fingre for det!
    Hvad gør folk der arbejder og ikke kan hente børn hjem til frokostpause? Eller er de alle sammen hjemmegående / arbejdende i Frankrig? Jeg bliver nemlig så irriteret heroppe når det bare bliver taget for givet at man er en kaffedrikkende diplomatfrue og kan komme til skolens arrangementer konstant – og det kan jeg jo altså ikke fordi jeg tilhører den sjældne art af arbejdende mødre.

    • Kong Mor 2. september 2011 hos 18:12 #

      Det tror jeg du har helt ret i! Man samler solskin til grå dage!

      Folk der arbejder kan aflevere deres børn i pasningsordningen kl 07.00 og lade dem spise i kantinen og lade dem blive i pasning igen om aftenen – til kl. 19 hvor den lukker..

      Det er hverdagen for nogle børn.. Heldigvis ikke størsteparten.

      Men det er heller ikke så mange børn som kommer hjem til frokost..

      Men mange børn spiser i kantinen så det er fra kl 8.15 – 16.30
      Så kan man godt nå at gå på arbejde imellemtiden.

  6. Bettina Holst 2. september 2011 hos 10:37 #

    Der var engang hvor jeg elskede tilbudsaviserne….nu er det min mad der handler og som sidder og gnasker dem igennem….det siger mig intet mere efter 20 år med kødgryderne hver aften. Nyder nu at han handler og laver mad OG han synes sgu det er sjovt !!. Godt for ham….og mig :-). Altså hvor er det fedt at dine unger er faldet så godt til og han er ganske klog din sønnike – vild med den bemærkning om, at hans lærer er skrap fordi hun jo er mor også 🙂

    • Kong Mor 2. september 2011 hos 18:15 #

      Gid det var det samme her – men First Man laver aldrig mad..
      Eller jo – 3 gange om året. Som når Danmark taber til Frankrig i håndbold, eller jeg har diskusprolaps.

      Ellers er det mig.

      Jeg er også glad for at han er kommet godt fra start. Nu mangler jeg bare de 3 andre.

      😉 og ja – mødre er vist bare pr. definition skrappe!!

  7. Bettina Holst 2. september 2011 hos 10:38 #

    Ha ha ja min mad der handler….min MAND sæføli….shit synes jeg ofte skriver forkert i dit kommentarfelt ! 🙂

    • Kong Mor 2. september 2011 hos 18:17 #

      Fnis 😉 Jeg skriver også tit forkert – men tror du ikke at du bare skal vænne dig til mit kommentarfelt?

  8. Benedikte 2. september 2011 hos 12:02 #

    Det er en fryd at det skal gå så nemt.
    Jeg er sikker på at Divaen nok skal finde sig til rette på gymnasiet. Jeg glæder mig i hvert fald til at høre mere om det. Det lød meget anderledes og utroligt spændende

    • Kong Mor 2. september 2011 hos 18:18 #

      Hun har en mellemstor sommerfuglefarm i maven allerede.
      Klar er hun!

      Og ja det er skønt at det gik så nemt for lillemand!

  9. jensdrejer 2. september 2011 hos 13:34 #

    Super – sådan skulle alle børn have det med deres skole. 😀

    • Kong Mor 2. september 2011 hos 18:19 #

      Ja ikke? Det burde være en menneskeret! 🙂

  10. Inge 2. september 2011 hos 13:58 #

    Jeg bliver glad når jeg læser dit indlæg, det er fantastisk at en situation kan vende så markant.
    I må have en rigtig god weekend.

    • Kong Mor 2. september 2011 hos 18:20 #

      TAK Inge, jeg har også været glad i flere dage! 😉 ikke at jeg ikke er det til daglig men – bare fordi han har det godt og det er så vigtigt!

      Og fordi det var SÅ svært for ham sidste år – og tårerne løb og løb om morgenen. Det var frygteligt. Fordi han ikke kunne tale rigtigt “børne”fransk og ikke kendte nogen særligt godt..

  11. Madame 2. september 2011 hos 18:09 #

    Hvor er det dejligt at læse! Jeg synes det er sjældent at høre om unge mennesker, der er vilde med skolen.

    • Kong Mor 2. september 2011 hos 18:21 #

      Tak!
      Ja jeg er altså heldig – jeg har nu 1 som er glad og 3 som glæder sig!

  12. Bente 3. september 2011 hos 00:20 #

    Jeps, mødre skal være skrappe … og irriterende … og også gerne pinlige – det står alt sammen i mormanualen ;-).
    Håber i øvrigt at skoleentusiasmen fortsætter for Gårdmand Bjørn!

    • Kong Mor 3. september 2011 hos 13:11 #

      Og jeg gør mit bedste HVER dag!!! 😉

  13. Laila 3. september 2011 hos 09:16 #

    Lyder skønt! Skolelivet fylder bare så meget af ens liv. Det må være forfærdeligt, når det ikke er godt!
    Dejligt når tingene går den rette vej!

    • Kong Mor 3. september 2011 hos 13:13 #

      Ja – og en enorm lettelse som mor 🙂 virkelig!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

