Aftensmad

25 mar

Da jeg var lille spiste jeg min aftensmad på denne tallerken, hver eneste aften.
Den står på min tallerkenrække og kigger med, men den bliver ikke rigtigt brugt mere.
Og så i går aftes, blev min pandekage serveret på den. Og jeg kunne pludselig mærke glæden over prikkerne på kanten, og pigens fletninger.

20130324-224607.jpg

At hun holder en ost i armene har jeg altid set bort fra. Hun var så sød, at selvom jeg ikke brød mig om ost, så kunne jeg sagtens tilgive hende dette lille fejltrin.

Og nu hvor jeg er i gang, må jeg vist have opstøvet den tallerken i hvilken jeg – som mange andre i familien – spiste min øllebrød, havregrød eller varme mælk med tvebakker.

8 kommentarer to “Aftensmad”

  1. Inge 25. marts 2013 hos 06:55 #

    En tallerken med minder.. Vi hsr også fundet de gamle børnetallerkner frem igen til Emil.

    • Kong Mor 26. marts 2013 hos 20:50 #

      Åhh dem vil han bare altid huske! Det er bare sådan en ting man hele tiden sidder og glor på som lille 😉

  2. Ellen 25. marts 2013 hos 09:23 #

    Man behøver åbenbart ikke at være tvunget ud i et større oprydningsprojekt for at komme i det nostalgiske hjørne 😉

    • Kong Mor 26. marts 2013 hos 20:50 #

      Næ – det er nok at ens mand serverer pandekager på Fynbo-pigen! 🙂

  3. Susanne 25. marts 2013 hos 17:13 #

    Mad med minder smager altså bare godt. Gad vide, hvor min gamle tallerken er 🙂

    • Kong Mor 26. marts 2013 hos 20:51 #

      Se nu der – du tænker også på det 😉 og ja – mad smager bedst med minder – og smukt præsenteret!

  4. Lene 25. marts 2013 hos 17:33 #

    Sød lille tallerken til en skøn spise, men fik du kun én pandekage? Nu har jeg kæmpet mod hele dagen, men nu bliver det pandekager til aftensmad 😉

    • Kong Mor 26. marts 2013 hos 20:51 #

      Nej jeg fik to! 😉 med dansk sirup på mmmmmmm. og det gjorde det så ud for aftensmaden!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!