Okay, jeg blev ikke kvalt..

19 Mar

i min fine røde vimpel. Ejheller lykkedes det mig at kvæle nogle af de andre på holdet.

Men det forhindrede mig ikke i at komme til den sidste gymnastiktræning i denne sæson, varme op, og så lege tagfat, for derefter at få en gedigen fibersprængning i min læg. Ud af det blå. Og så eftertrykkeligt at min egen læge sendte mig på skadestuen for at sikre sig at akillessenen var intakt. Det var den gudskelov.

Velkommen.. Ved ikke hvor dybfølt man skal tage det. Det er lidt som at tage på besøg hos en ældre, og meget sur tante, som uvægerligt vil kysse en omgivet af en stank af naftalin og nive en under armen på det bløde sted, hvis man bliver for kæk. Man skal have det overstået – af åbenlyse diplomatiske årsager – men man er faktisk helst fri.

Min lægmuskel er derimod ikke intakt. På nogen måde. Jeg kan nemlig ikke engang sætte foden i gulvet, og det er en anelse besværligt når man skal bevæge sig fra et sted til et andet. Skadestuelægen mente at musklen var helt revet over, men det er fordi hun ikke kender mig og min stædighed.

Det var ellers imponerende. Det føltes som om nogen havde kylet en tennisbold lige ind på mit ben, der lød et kæmpe smæld og så var jeg sendt til tælling, med koldsved, tåre i øjenkrogen og alt muligt.

Dorte og Dorte fandt is, Marie fandt stol, Lars tjekkede hælen første gang, og alle de andre vimsede rundt og tilbød puder og trøjer og trøst. Det er jo sportsnørder jeg træner med, så de render rundt med engangs-isposer i tasken som det naturligste i verden. Da der ligeledes forefindes sygeplejesker og (gift med)-fysioterapeuter var jeg i gode hænder. Ville jo ikke gå glip af afslutningsmiddagen bare fordi jeg skulle have lidt ekstra opmærksomhed!

Da aftenen var slut fik Kirsten og Helen mig ud af omklædningsrummet, Benny bar mig ud til bilen og Stinne kørte min bil – med mig indeni – hjem til mig selv og Anne kørte bagefter i Stinnes bil.

Og min egen søde mand slæbte mig så rundt i huset og endte med at smide mig på sofaen.

I skrivende stund ligger jeg her – som en strandet hval – og lagde ud med Gårdmand Bjørns skateboard som eneste transportmiddel når jeg skulle hen over stuegulvet.

Der er nemlig det ved det at stuegulvet er et trægulv som indimellem afleverer nogle alvorlige splinter. Og oven i alt det andet kunne jeg ikke også overskue at skulle til at flå splinter ud af den anden fod eller eventuelt min bagdel, når jeg krabbede mig hen til badeværelset. Så jeg sætter mig – majestætisk – med røven på et skateboard og triller igennem stuen når jeg er tørstig eller da jeg skulle have morgenmad og alle andre i husstanden fejt havde forladt mig.

De kom dog tilbage igen efterhånden og jeg er skam blevet forkælet og puslet om!

Det som piner mig mest er at jeg ikke må køre bil foreløbigt OG det faktum at jeg stadig er i min prøvetid på arbejdet kan godt give mig endnu en omgang koldsved.

Men afdelingslederen var sød og forstående og min mor tilbød at køre mig på arbejde i næste uge. Så mon ikke det løser sig.

I mellemtiden skal jeg have lært at styre de meget fancy krykker jeg fik udleveret på skadestuen. Så jeg slap for skateboardet.

De er vildt flotte de der krykker – men tænk jer bare engang – der er refleksbrikker på..

Refleksbrikker!

SOM OM man har lyst til at rende rundt i nattens mulm og mørke… på krykker?

Hvem ved sine fulde fem ville tage på vandretur med krykker?

Nogle ting er bare fuldstændigt overkill!!

Ikke desto mindre vækker de stor lykke, krykkerne, både hos undertegnede, da jeg synes det er sejt og i øvrigt aldrig har prøvet sådan nogle før. Godt nok har jeg engang gået på stylter, men det føles ikke helt lige sådan. Jeg er ganske vist lige så vakkelvorn som dengang med stylterne.

Men altså, de vækker også stor lykke i resten af familien, da heller ingen af de andre har prøvet at gå med krykker før. Så der er rift om dem, og det i sådan en grad at jeg må sidde og brøle op hvis jeg skal tisse, for at hidkalde krykkerne, som er påmonteret et barn der igen befinder sig udenfor rækkevidde, inden jeg tisser i bukserne.

Det er svært at være syg uden at have feber. Og være tvunget til at ligge stille og glo. Men jeg får læst nogle bøger.

Spillet wordfeud.

og ruzzle.

og quizbattle.

Men derfor er det alligevel svært synd for mig og jeg ville altså sætte stor pris på opmuntring!

22 kommentarer to “Okay, jeg blev ikke kvalt..”

  1. SourPuss 19. marts 2013 hos 23:19 #

    Snyd – jeg måtte klare mig uden krykker da jeg forstuvede BEGGE fødder😉
    Jeg vil oz ha’ refleksbrik-besatte krykker at blære mig med!

    Bortset fra det, av av av kvindemenneske. Det lyder vældig voldsomt og knap så yndefuldt. Jeg håber alt løser sig og du ender garanteret som en haj til at fise rundt på skateboard (positive tanker, du ved)

    Rigtig god bedring !

    • Kong Mor 21. marts 2013 hos 22:23 #

      … HVORDAN kom du omkring?? Med to fødder i udu?
      Reflekserne kan jeg ikke se hvordan jeg får brugt!

      Jeg leverede skateboardet tilbage til den retmæssige ejer da jeg fik mine krykker😉

  2. overleveren 20. marts 2013 hos 04:45 #

    Det er da ironisk at den frygtede vimpel ikke nedlagde dig men at det var de opvarmende manøvrer.. på den allersidste træning… surt surt surt.

    Men altså – jeg grinede nu meget godt af de indre billeder af dig krabbende rundt på et på et skateboard i stuen og jeg kan osse sagtens forestille mig hvordan poderne forvandler dine krykker til sære gymnastikredskaber..

    Men altså.. det er nu godt at vide at der er styr på din transport til og fra arbejde… det havde bare ikke været fair hvis du skulle på en sygemelding nu..

    • Kong Mor 21. marts 2013 hos 22:24 #

      Ja SÅ surt – og nu hvor vi skulle til at lave lidt forårstræning – det kommer nok ikke til at ske…
      Grin du bare – det virker😉

  3. Rejen 20. marts 2013 hos 05:10 #

    Jeg føler med dig, sådan en fibersprængning gør naller, ville nu gerne se dig møve rundt på skateboard. Du får mange varme tanker og ynk her fra mig.

    • Kong Mor 21. marts 2013 hos 22:25 #

      Jeg har SÅ ondt. Utroligt hvor lidt man tænker over muskler i dagligdagen..
      TAK for ynk😉

  4. Bente 20. marts 2013 hos 06:56 #

    Du er en stakkels kvinde og din familie bør bære over med dig! Har været på krykker engang og følelsen af at være strandet, med bil i garage, post i postkasse, masser af tid til syslen var sindsoprivende irriterende ! Wordfeud var ikke engang opfundet og aldrig har jeg været mere rastløs og fokuserende på alt det jeg ikke kunne. Jeg ønsker dig et kort bekendtskab med krykkerne🙂

    • Kong Mor 21. marts 2013 hos 22:26 #

      Nemlig!
      Præcis som du siger – frygteligt irriterende.

      Heldigvis for internet og en ipad!

  5. Susanne 20. marts 2013 hos 07:35 #

    Så kan man da snakke om at være i gode hænder🙂 Men øv for pokker da, og så som nystartet. Ligesom de øvrige læsere her, så kører min indre film. Den royale på skateboard hen over stuegulvet, mens blondinen undrende ser på….
    God bedring herfra..

    • Kong Mor 21. marts 2013 hos 22:27 #

      Ja! Og ja jeg er meget ked af at skulle lægge sådan ud i mit nye arbejdsliv. Blondinen har ikke undret sig – hun løb bagefter med forventningen om at vi skulle lege – tossede hund!

  6. Ellen 20. marts 2013 hos 08:58 #

    Årh altså, din stakkel – godt du også har en til at transportere dig til og fra arbejdet … det ville nok også være min største bekymring i dit tilfælde. På den anden side: hvis det er en ordentlig arbejdsgiver, vil han ikke lægge dig dette til last.
    Og så må vi atter en gang konstatere, at du har en fantastisk familie! Også selv om de stjæler dine krykker😉

    • Kong Mor 21. marts 2013 hos 22:28 #

      Ja ikke? Men godt det kan lade sig gøre!
      Jeg håber ikke det trækker ned i mit tilfælde.. Heldigvis er det påske og ikke så mange dage så der er håb om at jeg er klar igen d 2.

      Og ja familien er helt okay!😀

  7. Tove 20. marts 2013 hos 11:56 #

    Nød lærer nøgen kvinde at spinde😉

    Godt du bliver forkælet og serviceret🙂 det manglede lige …

    Jeg tror bestemt ikke, at din arbejdsplads smider guld på gaden, og lige nu er det jo egentlig ok, for så slipper du for at køre i snemasser.
    Men godt transporten er på plads til næste uge🙂

    God bedring … håber du snart kan komme omkring selv igen🙂

    • Kong Mor 21. marts 2013 hos 22:29 #

      Nu har jeg ikke prøvet at skate uden tøj på – kunne ellers være yndigt!!🙂
      Jeg håber også at jeg snart kan selv!

  8. Inge 20. marts 2013 hos 12:02 #

    Øv hvor træls og uheldigt, jeg føler med dig.
    Hvor godt at din mor tilbyder at transportere dig, det ville bare være alt for ærgerligt at skulle sygemeldes i længere tid når man er i prøveperioden, uanset om det er fornuftige og søde arb.givere så kan man ikke selv lide det.

    • Kong Mor 21. marts 2013 hos 22:29 #

      Noget møg – og Sååååå kedeligt at ligge og glo! Og nej – jeg kan ikke lide det og føler mig til besvær.

  9. pernille 20. marts 2013 hos 12:44 #

    Kan anbefale mindfeud, og er også på quisbatle. Inviter “psarup” hvis du har lyst til en dyst.

  10. Rav og krat 20. marts 2013 hos 14:25 #

    Øv øv kan godt forstå din bekymring, men det lysner jo allerede når mutti kan ræser med dig i næste uge
    Reflekser på krykkerne kan være ganske smarte hvis blinklyset går kaput😉
    God bedring til dig knus

    • Kong Mor 21. marts 2013 hos 22:30 #

      Ja – transporten hele næste uge er på plads og så håber jeg at være klar til d.2🙂

  11. Nette 20. marts 2013 hos 21:48 #

    Det er da ellers opfindsomt med skateboard. Men måske alligevel en smule upraktisk at køre til købmanden på.

    Håber, at du snart er ovenpå igen.

    • Kong Mor 21. marts 2013 hos 22:31 #

      Ja jeg tror heller ikke jeg overhovedet kan komme ud af indkørslen..😉
      Tak!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

